Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
24. marts 2009 - 09:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Periodiske problemer med forbindelse til Ubuntu Server

Jeg har installeret en Ubuntu 8.10 Server, som jeg bruger som NAS.

Den har fungeret fint i længere tid, men der er nu opstået et problem med forbindelsen til den. Nogle gange kan jeg connecte uden problemer til den, men efter et stykke tid svare den pludselig ikke mere. Det omvendte sker også tit, den svarer ikke og efter et stykke tid svarer den igen.

Jeg bruger Webmin og Putty til administration og har desuden en Samba server kørende. Alle holde op med at svarer samtidig.

Nogle gode ideer til hvad der kan være galt?

/Casper
Avatar billede jgni Nybegynder
03. juni 2009 - 23:02 #1
...og det er 110% sikkert ikke routeren der driller?
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
04. august 2009 - 11:51 #2
Var egentlig sikker på at jeg havde lukket dette spørgsmål...

Problemet var routeren, den blev genstartet, og siden har der ikke været problemer
Avatar billede jgni Nybegynder
04. august 2009 - 12:53 #3
Så mit svar var rigtig nok :D
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
06. august 2009 - 08:09 #4
Ups, læste dit svar som om det var en konstantering af at det ikke kunne være routeren... Ser nu at det var en spørgsmål, så ja dit svar var rigtigt, tak for hjælpen :-)

Du kan få dine point her:
http://www.eksperten.dk/spm/882862