Avatar billede l4sse Nybegynder
27. marts 2009 - 12:32 Der er 22 kommentarer

Kan ikke komme på facebook.com

Kan pludselig ikke komme på facebook, browseren kører bare og statusbjælken når halvt op, der kommer ingen fejlmelding, selv efter lang tid. Ellers virker det fint, kan tilsynladende åbne alle andre sider.

Har prøvet at gendanne systemet til 2 dage før problemet startede.
Har slettet cookies osv. og gendannet til fabriksindstillinger hvor muligt.
Har afinstalleret AVG antivirus, som var min største mistænkte..

Grej:
HP 2133 netbook  (1 uge gammel)
XP Home, kører med automatisk opdatering.

HJÆLP

Lasse
Avatar billede Jensen DK Novice
27. marts 2009 - 12:54 #1
Inde i IE klik funktioner,internetinstillinger, avangseret, nulstil, lidt nede på siden.
Avatar billede l4sse Nybegynder
27. marts 2009 - 13:06 #2
Har jeg prøvet.
Tror jeg har været hele vejen rundt og gendanne og nulstille
Avatar billede Jensen DK Novice
27. marts 2009 - 13:13 #3
Har du prøvet funktioner, internet instillinger,beskyttelse af personlige oplysninger,Websteder, kopier facebooks adresse over og klik på tillad.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. marts 2009 - 13:16 #4
Ellers se om den er blokked i funktioner, internetinstillinger, sikkerhed, usikre websteder.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. marts 2009 - 13:18 #5
Hvad med facebook.dk?
Avatar billede l4sse Nybegynder
27. marts 2009 - 13:26 #6
Har nu tiladt webstedet og der er ingen usikre,
men hverken .com eller .dk virker .
Avatar billede drenriza Nybegynder
27. marts 2009 - 13:43 #7
søg efter malware/virus
Avatar billede l4sse Nybegynder
27. marts 2009 - 14:09 #8
Har kørt AVG og Ad aware
Avatar billede jokkejensen Novice
27. marts 2009 - 14:14 #9
har du prøvet en anden browser bare for at lokalisere fejlen ?

/J
Avatar billede Jensen DK Novice
27. marts 2009 - 14:25 #10
Den kan sikkert i FF men problemet var IE.
Avatar billede l4sse Nybegynder
27. marts 2009 - 14:32 #11
Nu har jeg uden held prøvet med firefox ,
Avatar billede Jensen DK Novice
27. marts 2009 - 15:34 #12
Hvis du bruger windows firewall, så prøv at slå den fra midlertidigt.
Avatar billede l4sse Nybegynder
27. marts 2009 - 19:34 #13
Kan heller ikke uden firewall..

heller ikke uden pop up og phishing filter.

meget meget mystisk synes jeg
Avatar billede l4sse Nybegynder
28. marts 2009 - 00:49 #14
Sætter pris på jeres indsats, men er der andre forslag ???
Avatar billede Jensen DK Novice
28. marts 2009 - 07:12 #15
Prøv at gå i enhedshåndtering og fjern dit netkort, genstart og lad windows installere det igen.
Opdater til IE8 hvis den ikke er det, du kan hente den her.
http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/default.aspx
Du kan komme ud for at når du ser vejledningen, så må du gå tilbage og trygge download igen før du kan klikke på gem.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. marts 2009 - 07:19 #16
Funktioner, blokering af pop ud vinduer,instillinger for blokering af pop ud vinduer, læg adressen for facebook ind og klik på tilføj. genstart IE.
Avatar billede Stoney_Ducky Nybegynder
29. marts 2009 - 01:27 #17
Prøv at gå ind på facebook, via en af følgende links:

http://www.surffromanywhere.info/
http://www.securitybypass.info/
http://myipsucks.com/
http://www.thunderprox.com/

Ved godt det nok ikke ligefrem er en permanent løsning, men vel bedre end ingenting=/
Avatar billede l4sse Nybegynder
29. marts 2009 - 21:11 #18
Så har jeg lagt IE8 ind, tilladt pop up fra facebook.
uden resultat :o(
Jeg har så'n usb dims (mobilt bredbånd) så har ikke rodet med netkort.

har hentet den nyeste java.

Kan komme til forsiden via surffromanywhere.info , men når jeg vil logge ind går den i baglås igen......
Avatar billede l4sse Nybegynder
29. marts 2009 - 21:48 #19
Kan heller ikke åbne DR netradio,,,,kan det ha noget med det andet at gøre ?

Ville gerne bare lave en fuld recovery, men der er ikke noget cd drev "smarte" netbook!!!!
Kan jeg mon kopiere den over på en usb-stick og køre den derfra ?
Avatar billede l4sse Nybegynder
31. marts 2009 - 20:45 #20
sidste udvej, ringe til TDC, de gir mig ipadr. til facebook og da den heller ikke virker siger han: hmmm, den er helt gal og stiller mig om til nogen som heller ikke kan hjælpe..

Stik mig en hammer
Avatar billede l4sse Nybegynder
31. marts 2009 - 21:31 #21
kan godt komme ind på m.facebook.com
hvilket er en meget simpel udagave vist beregnet til mobil tlf.

Kan det være noget speciel grafik de bruger som jeg ikke har driver til eller java eller flash eller hvad ved jeg ? godt jeg har jer.. ;o)
Avatar billede Jensen DK Novice
01. april 2009 - 06:50 #22
Gå ind og søg opdateringer manuelt, nogle XP skal startes manuelt første gang,ellers kommer den ikke igang af sig selv, læg SP3 ind hvis den ikke er der.
Klik start, hjælp og support, hold computeren opdateret med windows update.
Ellers har jeg ikke flere ideer.