Avatar billede fetmule Nybegynder
02. april 2009 - 18:21 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Virus eller ligende i messenger!

Igår modtog jeg en fil fra en kontakt på min messenger, men vedkommende har ikke selv sendt meddelsen, og jeg kom sq til at klikke på den, så nu sender min messeger det videre til alle på min kontaktliste, msn går helt agurk, og messageboard står og blinker,, har kørt virus scan med ESET uden held, afinstalleter, og geninsatlleret msn, ændret pw,, intet hjælper..... HJÆLP!!!
02. april 2009 - 21:01 #1
Generelt - skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, ... , ... ?
02. april 2009 - 21:03 #2
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede fetmule Nybegynder
02. april 2009 - 21:17 #3
Det er sket i XP, ingen problemer i mit windows7, har skiftet msn pw og også kørt AD-Ware spyware, uden held.
Dog kan jeg nu slet ikke komme på nettet fra xp, så jeg må lige finde en mulighed, fpr at læse dit svar i xp, vil ligge gå tilbage og køre ccleaner, igen.
02. april 2009 - 21:36 #4
... øhh - blander du 2 sager sammen ?
Avatar billede fetmule Nybegynder
02. april 2009 - 21:36 #5
Okay, gik lige tilbage til Xp, og fik en besked fra ESET:

http://67.215.1.226/rao.exe a variant of WIN32/kryptik.LI trojan
http://67.215.1.226/ub.exe a wariat od WIN32/Kryptik.LN trojan

Så ESET har spærret internet adgang fra XP.

Hvad så nu?
Avatar billede fetmule Nybegynder
02. april 2009 - 21:37 #6
Nej jeg blander ikke 2 sager sammen, det hele er sket i xp, messenger..... jeg har ingen problemer med messenger og windows7.
02. april 2009 - 21:42 #7
"...jeg har ingen problemer med messenger og windows7..." - som er på en helt anden PC ???
Avatar billede fetmule Nybegynder
02. april 2009 - 21:43 #8
Nej, jeg kører dual boot,, på samme pc,, xp home og windows 7.
02. april 2009 - 21:44 #9
Men kør så meget du ka' fra [tor. d. 02. april 2009 kl. 21:03:02] ...

Download evt. via en anden PC...
Avatar billede fetmule Nybegynder
02. april 2009 - 21:56 #10
Jeg prøver at downlaode fra win7 til usb nøgle, og køre/installere i xp, og vende tilbage, har ikke andre pc'er.
Avatar billede fetmule Nybegynder
02. april 2009 - 22:15 #11
Det var så ikke muligt at installere  Malwarebytes Anti-Malware og  HiJackThis, da det åbenbart kræver en internet forbindelse, men den har ESET jo spærret, skal jeg ignorerre ESET's spærring og advarsler? fra kl 21:46:41 ? og installere det du anbefaler?
03. april 2009 - 06:26 #12
Jeps ...
Avatar billede fetmule Nybegynder
03. april 2009 - 17:12 #13
Malwarebytes' Anti-Malware 1.35
Database version: 1935
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-04-03 (17-11-31).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|E:\|)
Objekter skannet: 214609
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 32 minute(s), 2 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 1
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 2
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 4

Inficerede Hukommelses Processer:
C:\WINDOWS\fxstaller.exe (Backdoor.Bot) -> Unloaded process successfully.

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\promoreg (Trojan.Waledac) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Windows UDP Control Center (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\fxstaller.exe (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\mfmnzci.exe (Trojan.Waledac) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Mads\Lokale indstillinger\Temp\IXP000.TMP\banew.exe (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\UniSSOCheck.inf (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
03. april 2009 - 17:16 #14
... og så [HiJackThis] ?
Avatar billede fetmule Nybegynder
03. april 2009 - 17:21 #15
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:20:52, on 03-04-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\ESET\ESET Smart Security\ekrn.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\ESET\ESET Smart Security\egui.exe
C:\WINDOWS\regx32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\DNA\btdna.exe
C:\Programmer\RamBooster 2.0\Rambooster.exe
C:\Programmer\ICQ6.5\ICQ.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\Personal\bin\Personal.exe
C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Mads\Skrivebord\HiJackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.1.1309.3572\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Veoh Browser Plug-in - {D0943516-5076-4020-A3B5-AEFAF26AB263} - C:\Programmer\Veoh Networks\Veoh\Plugins\reg\VeohToolbar.dll
O3 - Toolbar: Veoh Web Player Video Finder - {0FBB9689-D3D7-4f7a-A2E2-585B10099BFC} - C:\Programmer\Veoh Networks\VeohWebPlayer\VeohIEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [egui] "C:\Programmer\ESET\ESET Smart Security\egui.exe" /hide /waitservice
O4 - HKLM\..\Run: [TrialReset] C:\WINDOWS\regx32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Programmer\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent DNA] "C:\Programmer\DNA\btdna.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [RamBooster] C:\Programmer\RamBooster 2.0\Rambooster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ICQ] "C:\Programmer\ICQ6.5\ICQ.exe" silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Personal.lnk = C:\Programmer\Personal\bin\Personal.exe
O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: ICQ6 - {E59EB121-F339-4851-A3BA-FE49C35617C2} - C:\Programmer\ICQ6.5\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ6 - {E59EB121-F339-4851-A3BA-FE49C35617C2} - C:\Programmer\ICQ6.5\ICQ.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: *.sec.samsung.com
O15 - Trusted Zone: *.samsungportal.com
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/QuickTime/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {08BCD971-A13B-4D6E-A2A5-E9B2324FC00D} (ClientEXE Class) - http://europe.samsungportal.com/EP/web/common/cabfiles/CM_ClientEXE.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5) - http://upload.facebook.com/controls/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {19D6A3D5-EA50-4C3B-88F0-79627C325570} (IlosoftMultipleImageCtrl Class) - http://iloapp.mhhm.dk/gallery/executable/IlosoftMultipleImageUpload.dll
O16 - DPF: {317642DD-AF52-11D4-BC2A-0050DA8AEE6F} (FileMng Control) - http://europe.samsungportal.com/EP/web/common/cabfiles/FileWiz.cab
O16 - DPF: {4871A87A-BFDD-4106-8153-FFDE2BAC2967} (DLM Control) - http://dlm.tools.akamai.com/dlmanager/versions/activex/dlm-activex-2.2.4.2.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx2.hotmail.com/mail/w2/resources/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1219349639932
O16 - DPF: {714E667D-360C-4BFB-8C1A-E4812B608CC1} (ACUBETrustChecker Control) - http://europe.samsungportal.com/EP/web/common/cabfiles/ACUBETrustChecker.cab
O16 - DPF: {9D67EBF0-AF1A-4BCE-BAC9-C84A9383E0B3} (SSOCheck Class) - http://europe.samsungportal.com/EP/web/common/cabfiles/UniSSOCheck.cab
O16 - DPF: {C4D88B8E-352B-11D6-BF77-0080C740A177} (Setup Class) - http://europe.samsungportal.com/EP/web/common/cabfiles/ActiveXSetup.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: C-DillaCdaC11BA - Macrovision - C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Programmer\ESET\ESET Smart Security\EHttpSrv.exe
O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Programmer\ESET\ESET Smart Security\ekrn.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate1c985c9fe235000) (gupdate1c985c9fe235000) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe

--
End of file - 9605 bytes
03. april 2009 - 17:31 #16
Så er du jo selv ud om det !!!

Afinstaller
* BitTorrent
Grrrrr... Det er jo lige meget hvor meget folk har på af sikkerhed/opdateringer. Hvis de først begynder at 'lege' med P2P programmer - eller retterer reslutater derfra - så er det lige vidt !!!
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40284
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47308
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------
Avatar billede fetmule Nybegynder
03. april 2009 - 18:35 #17
Nu kom dette walmare jo altså fra et link i min messenger,
som jeg var dum at klikke på.

POINTS?
03. april 2009 - 19:43 #18
... så har en del andre 'bandit' elementer ligget der et stykke tid!!!

Stor sansynligvis et reslutat fra brug af nævnte  BitTorrent

... og der er stadig 'bandit' elementer tilbage !!!
03. april 2009 - 19:49 #19
Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [TrialReset] C:\WINDOWS\regx32.exe

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent DNA] "C:\Programmer\DNA\btdna.exe"

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------

Ta' en oprydning med nævnte CCleaner...

------------------------------------------------------------------------

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede fetmule Nybegynder
03. april 2009 - 20:23 #20
Sådan! hvordan syntes du det ser ud nu?

----------------------------------------

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:22:00, on 03-04-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\ESET\ESET Smart Security\ekrn.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ESET\ESET Smart Security\egui.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\RamBooster 2.0\Rambooster.exe
C:\Programmer\ICQ6.5\ICQ.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\Personal\bin\Personal.exe
C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Mads\Skrivebord\HiJackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.1.1309.3572\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Veoh Browser Plug-in - {D0943516-5076-4020-A3B5-AEFAF26AB263} - C:\Programmer\Veoh Networks\Veoh\Plugins\reg\VeohToolbar.dll
O3 - Toolbar: Veoh Web Player Video Finder - {0FBB9689-D3D7-4f7a-A2E2-585B10099BFC} - C:\Programmer\Veoh Networks\VeohWebPlayer\VeohIEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [egui] "C:\Programmer\ESET\ESET Smart Security\egui.exe" /hide /waitservice
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Programmer\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [RamBooster] C:\Programmer\RamBooster 2.0\Rambooster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ICQ] "C:\Programmer\ICQ6.5\ICQ.exe" silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Personal.lnk = C:\Programmer\Personal\bin\Personal.exe
O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: ICQ6 - {E59EB121-F339-4851-A3BA-FE49C35617C2} - C:\Programmer\ICQ6.5\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ6 - {E59EB121-F339-4851-A3BA-FE49C35617C2} - C:\Programmer\ICQ6.5\ICQ.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: *.sec.samsung.com
O15 - Trusted Zone: *.samsungportal.com
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/QuickTime/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {08BCD971-A13B-4D6E-A2A5-E9B2324FC00D} (ClientEXE Class) - http://europe.samsungportal.com/EP/web/common/cabfiles/CM_ClientEXE.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5) - http://upload.facebook.com/controls/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {19D6A3D5-EA50-4C3B-88F0-79627C325570} (IlosoftMultipleImageCtrl Class) - http://iloapp.mhhm.dk/gallery/executable/IlosoftMultipleImageUpload.dll
O16 - DPF: {317642DD-AF52-11D4-BC2A-0050DA8AEE6F} (FileMng Control) - http://europe.samsungportal.com/EP/web/common/cabfiles/FileWiz.cab
O16 - DPF: {4871A87A-BFDD-4106-8153-FFDE2BAC2967} (DLM Control) - http://dlm.tools.akamai.com/dlmanager/versions/activex/dlm-activex-2.2.4.2.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx2.hotmail.com/mail/w2/resources/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1219349639932
O16 - DPF: {714E667D-360C-4BFB-8C1A-E4812B608CC1} (ACUBETrustChecker Control) - http://europe.samsungportal.com/EP/web/common/cabfiles/ACUBETrustChecker.cab
O16 - DPF: {9D67EBF0-AF1A-4BCE-BAC9-C84A9383E0B3} (SSOCheck Class) - http://europe.samsungportal.com/EP/web/common/cabfiles/UniSSOCheck.cab
O16 - DPF: {C4D88B8E-352B-11D6-BF77-0080C740A177} (Setup Class) - http://europe.samsungportal.com/EP/web/common/cabfiles/ActiveXSetup.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: C-DillaCdaC11BA - Macrovision - C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Programmer\ESET\ESET Smart Security\EHttpSrv.exe
O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Programmer\ESET\ESET Smart Security\ekrn.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate1c985c9fe235000) (gupdate1c985c9fe235000) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe

--
End of file - 9126 bytes
03. april 2009 - 20:33 #21
BINGO !!!

Der er ikke mere 'snavs' ifølge din Log...

Du er velkommen en anden gang...

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414

Safe Surfing...

PS: Hvor meget tror du [Rambooster.exe] giver ?
Avatar billede fetmule Nybegynder
03. april 2009 - 20:44 #22
1000 Tak for den store hjælp, det har lært mig meget, og givet mig tanke til eftertanke.

PS: Hvor meget tror du [Rambooster.exe] giver ?

Ingen anelse :-)
03. april 2009 - 21:09 #23
Hvor meget fysisk RAM har du i dyret ?
Prøv evt. at 'disable' den...
Avatar billede fetmule Nybegynder
03. april 2009 - 21:15 #24
Jeg har 1Gb Ram.

Ps: kan mærke en god forskel efter denne oprydning, og er blevet nysgerig efter hvordan du kunne se hvilke ting som skulle fixes fra Hijack loggen?
03. april 2009 - 21:19 #25
... jeg har vist prøvet det før *S* ...
"Google Er Din Ven"

Prøv alligevel at disable denne  [Rambooster.exe] ting...