Avatar billede weblance Nybegynder
17. april 2009 - 16:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ripper man blu-ray til harddisk?

Jeg har rippet alle mine dvd'er på harddisk og nu er turen kommet til mine blu-ray. Mht. dvd'erne, så har jeg kun rippet selve filmen incl. hovedlydsproget og evt. danske undertekster. Til dette har jeg brugt DVDShrink, men hvordan gør jeg det med mine blu-ray? Jeg ønsker kun at få film, hovedlydsporet og evt. danske undertekster.

*** SKAL LIGE SIGE AT DER IKKE ER TALE OM PIRATKOPIERING, MEN UDELUKKENDE TIL EGET BRUG - OG ALLE SKIVERNE ER KØBT AF UNDERTEGNEDE ***

/Carl
Avatar billede CCodam Nybegynder
17. april 2009 - 18:11 #1
Der er desværre ikke så mange programmer derude, som kan rippe BluRay's, men blandt dem der er, er SlySoft AnyDVD HD nok det bedste :)
http://www.slysoft.com/da/anydvdhd.html

Derudover skal du jo også have et BluRay drev din computer? men det regner jeg med du har styr på :P
Avatar billede weblance Nybegynder
17. april 2009 - 22:08 #2
Jeg har AnyDVD, men problemet er bare at den ripper hele disken og ikke kun filmen, og det er sidstnævnte jeg er ude efter.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. april 2009 - 22:18 #3
Hej..

Prøv denne her..

blurayripper
LINK http://www.blurayripper.net/download/Free-Blu-ray-Ripper.exe
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. april 2009 - 22:20 #4
Avatar billede CCodam Nybegynder
17. april 2009 - 23:56 #5
#2 Ja ok :)

Det ser ud til at følgende link kan guide dig igennem at fjerne, uønskede filmklip (reklamer, fraklips m.m.), samt at fjerne lydspor der ikke er behov for.
Dette gøres ved først at rippe via AnyDVD og derefter bruge Mehui og tsMuxer på den rippede stream...
http://www.scribd.com/doc/10263051/How-to-Rip-Video-Audio-and-Subtitles-From-BluRay-Discs

Du er selvfølgelig velkommen til at spørge, hvis du har problemer med guiden, så skal jeg se om jeg kan hjælpe :)
Avatar billede weblance Nybegynder
18. april 2009 - 21:32 #6
Tak for kommentarerne allesammen!

Desværre så har de ikke hjulpet mig så frygtelig meget. Efter at have brugt det meste af dagen med at surfe på nette i dag har jeg fundet disse to:

http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=25818

http://www.makemkv.com/

Sidstnævnte kan også bruges til DVD'er

/Carl
Avatar billede weblance Nybegynder
16. januar 2010 - 20:26 #7
Lukker
Avatar billede oposky2006 Nybegynder
26. juli 2010 - 03:58 #8
Pavtube Blu-Ray Ripper(http://www.pavtube.com/blu-ray-ripper/ ) er et ideelt og professionelt værktøj til at rippe både Blu-ray discs og standard DVD'er til det ønskede HD eller SD medieformater. Med fuld Blu-ray-diske, er den i stand til at fjerne forskellige kopi beskyttelse af dine kommercielle Blu-ray discs, uanset AACS, eller BD +. Den nye frigives MKB V17 beskyttelse understøttes også.

Med denne BD ansøgning, kan du konvertere Blu-rays og generelle DVD'er til hvad filformater du havde brug for, således at frit opleve dem med dine Home Theater System, bærbare enheder, medieafspiller software, eller redigere dem i forskellige videoredigeringsprogrammer, etc . Dens understøttede enheder og software omfatter WD TV Media Player, Xtreamer Media Player & Streamer, HDTV, iPhone / iPhone 3GS, iPhone 4, iPod, IPAD / IPAD 3G / IPAD Wi-Fi 3 G, Apple TV, PS3, Xbox 360, PSP, BlackBerry, Archos 5 / 7, Droid, Android smartphones, Media Server, Windows Media Center, Media Player Classic hjemmekino, Quicktime, VLC Player, Power DVD 9, Adobe Premiere, Sony Vegas osv.
Avatar billede bestbluray Nybegynder
12. august 2010 - 05:29 #10
Avatar billede kerryzeng Nybegynder
14. januar 2011 - 08:37 #11
måske du kan prøve dette, http://www.leawo.com/blu-ray-ripper/
Avatar billede Henning281083 Nybegynder
10. februar 2011 - 05:13 #12
Jeg har prøvet 20 forskællige blu-ray ripper programmer.
Den bedste af dem er helt klart DVDFab 8.0.7.3

Billedet er perfekt hele vejen igennem og du kan vælge at inplantere undertekster fast i filmen så de sidder fast i selve filmen så de altid er der, og de virker 100% hele vejen igennen
Og det tager kun 1 time på min computer.
Intel Core2 Quad CPU Q9650 3.0GHz

Vælg MP4 formatet i ca. 1600x1000 opløsning.
Det kan Windows Media Player nemlig også afspille..
Avatar billede joker58 Praktikant
10. maj 2012 - 21:51 #13
hvordan får du teksterne til at blive med dvdfab?? nu har jeg prøvt flere gange men kan ikke få det til at virke når jeg laver en MKV fil. på forhånd tak.
Avatar billede amy0324 Nybegynder
18. august 2012 - 09:36 #14
Avatar billede calarlucky Novice
16. maj 2017 - 04:31 #15
Der er 2 måder at sikkerhedskopiere blu-ray til harddisk: kopiere blu-ray til iso eller mappe og rip blu-ray til hd videoer. Nogle software kan gøre det. Her er detailvejledningen: Tre måder at sikkerhedskopiere dine Blu-ray til Harddisk
Avatar billede calarlucky Novice
26. juni 2017 - 12:05 #16
Hvis du vil kopiere Blu-ray til harddisken, mens du opretholder den høje videokvalitet, kan Leawo Blu-ray Copy hjælpe brugere med at kopiere Blu-ray-diske til pc eller disk:http://www.leawo.dk/tutorial/leawo-blu-ray-copy-help-you-to-copy-blu-ray-discs.html