Avatar billede lassegj Nybegynder
24. april 2009 - 09:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Reperare Excel-ark

Hej

Jeg har omsider fået gendannet et Excel-ark, men det er desværre beskadiget, så der er blot en masse bogstaver og tegn i excel-arket. Er der nogen der kan hjælpe med at gendanne disse data?

/Grosen
Avatar billede supertekst Ekspert
24. april 2009 - 09:52 #1
Har du prøvet at åbne filen med Åbn & reparer?
Avatar billede lassegj Nybegynder
24. april 2009 - 10:01 #2
Jeg fandt den funktion beskrevet på Microsoft hjemmeside, men jeg har den tilsyneladende ikke. Måske er mit Excel for gammel til at have denne funktion!
Avatar billede supertekst Ekspert
24. april 2009 - 11:06 #3
Den findes på Åbn-knappen (pilknap)
Avatar billede lassegj Nybegynder
24. april 2009 - 11:11 #4
Den funktion er ikke i min version. Nogen jeg kan sende den til, der vil prøve?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2009 - 11:18 #5
"Nogen jeg kan sende den til, der vil prøve? " mail@helgec.dk

Jeg svarer først i week-enden
Avatar billede supertekst Ekspert
24. april 2009 - 18:06 #6
Du er også velkommen til at sende mig - adresse under profil
Avatar billede lassegj Nybegynder
24. april 2009 - 22:02 #7
Mails sendt til jer to - tak for jeres tid.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2009 - 09:04 #8
Selv om jeg har 3 forskellige programmer til reparation af office doumenter var der ingen der gav et brugbart resultat. Jeg har dog en ide om hvordan du "MULIGVIS" kan hjælpes men garanti gives ikke - download og installer http://www.helgec.dk/testdisk-6.11.zip - se guide på http://www.helgec.dk/lost%20data.html - i "fileoption" skal du sætte den til kun at søge efter excel (office) der er ganske stor sandsynlighed for at filen findes som den var før den gik bananas, ulempen er at du ikke får nogen mappestruktur, ej heller filenavne så hvis du har mange excel filer er det ikke nogen optimal løsning.
Løsning nr. 2 er ikke så effektiv til at finde data, men den servere resultatet på en meget pænere måde med mappestruktur og filnavne, løsningen er GetDataBack - download, installer og kør programmet http://www.runtime.org/ når processen er færdig kan du i ro og mag browse dig frem gennem mapperne og hvis du finder dit dokument kan du manuelt kopiere filen - du kan ikke bruge programmets copy funktion i trial udgaven
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. maj 2009 - 23:08 #9
Avatar billede lassegj Nybegynder
23. juli 2009 - 18:06 #10
Smid et svar begge to - tak for buddene.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2009 - 18:21 #11
Jeg samler ikke point, men var der noget af det der virkede
Avatar billede lassegj Nybegynder
23. juli 2009 - 18:56 #12
Nej, desværre ikke.
Avatar billede lassegj Nybegynder
06. september 2009 - 18:21 #13
Svar