Avatar billede pnr Nybegynder
11. juni 2009 - 20:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lave noget ala Curl i asp.net

Jeg skal hente noget XML fra en side men jeg ved ikke rigtig hvordan :(

Hvis jeg bruger curl i en dos prompt virker det fint, men hvordan får jeg det gjordt i asp.net.

Min Curl søgning ser ud som følger:

cURL --user brugernavn:password --header "ACCEPT:text/xml" -d "regno=123" --get www.eturl.dk/vare
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2009 - 20:38 #1
.NET har en klasse (Http)WebRequest som kan hente HTTP URL's.

Der er ogsaa en wrapper WebClient, men jeg tror ikke at den giver dig den fleskibilitet du har bug for med hensyn til headere.
Avatar billede pnr Nybegynder
11. juni 2009 - 20:55 #2
Hej arne

Tak for din kommentar! Vil det sige at jeg ikke kan hente data fra den service i .net?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2009 - 21:07 #3
Jo. Brug (Http)WebRequest.
Avatar billede pnr Nybegynder
11. juni 2009 - 21:38 #4
Jeg har prøvet det men kan ikke rigtig få det til at virke med de parameter. Kan du give et eksempel på hvordan de kunne indgå?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2009 - 22:10 #5
proev:

HttpWebRequest req = (HttpWebRequest)WebRequest.Create(http://www.eturl.dk/vare?regno=123");
req.Accept = "text/xml";
HttpWebResponse resp = (HttpWebResponse)req.GetResponse();
Avatar billede pnr Nybegynder
12. juni 2009 - 06:31 #6
Endnu en tak for din kommentar!

Jeg tror du har fat i noget af det rigtige :) men jeg får en 401 (Uautoriseret). så jeg skal på en eller anden måde have det her flettet ind: --user brugernavn:password
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2009 - 14:58 #7
HttpWebRequest req = (HttpWebRequest)WebRequest.Create(http://www.eturl.dk/vare?regno=123");
req.Accept = "text/xml";
req.Credentials = new NetworkCredential("brugernavn", "password");
HttpWebResponse resp = (HttpWebResponse)req.GetResponse();
Avatar billede pnr Nybegynder
12. juni 2009 - 16:17 #8
Konge! Mange tak for hjælpen, SMID SVAR!!
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2009 - 16:44 #9
svar
Avatar billede henrik_40 Juniormester
27. august 2014 - 12:36 #10
Hej Arne
Kan du ikke hjælpe mig, med et analog problem. Blot skal jeg overføre to nøgler med requesten?

Jeg har oprettet et spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/997260

/henrik