Avatar billede casablanca Seniormester
14. juli 2009 - 02:06 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

firefox og oprydning i adressefeltet

Når jeg vælger at slette mine besøgte websteder, har jeg det problem, at mine "bogmærker" stadig står i oversigten.
Hvordan indstiller jeg firefox til, at URL-søgefeltet (den boks, hvor www-adresserne, altså de besøgte sites står)fremstår helt tom?
Avatar billede hmanback Nybegynder
14. juli 2009 - 02:23 #1
I URL-feltet skriv about:config og tryk enter

Klik på "knappen" der vises

I filter-feltet skriv: browser.urlbar.maxRichResults

dobbelt klik på denne i vinduet under Filter-feltet

Indtast 0

Tryk ok

Genstart FireFox
Avatar billede casablanca Seniormester
14. juli 2009 - 08:53 #2
Hvad er det for en knap der vises? Hos mig står der bare en side med overskriften:

MozillaZine
About:config entries
Avatar billede casablanca Seniormester
14. juli 2009 - 09:41 #3
Det er det her site jeg havner på, når jeg skriver about:config

http://kb.mozillazine.org/Firefox_:_FAQs_:_About:config_Entries
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. juli 2009 - 09:55 #4
Der skal stå about:config i adresselinjen, og KUN det, når du trykker Enter.
Avatar billede casablanca Seniormester
14. juli 2009 - 10:10 #5
Det skriver jeg også kun. Men kommer ind på nævnte side (Mozilla Zine), hvor der står en hel masse wikipedia-agtigt om mozilla. Der er ikke skygge af nogen knap?!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. juli 2009 - 10:30 #6
Må indrømme, at dét har jeg aldrig været udsat for før.

Er du sikker på, at din PC er "ren"?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. juli 2009 - 11:02 #7
Bare til info:
Jeg havner også på http://kb.mozillazine.org/Firefox_:_FAQs_:_about :config_Entries ved at skrive about :config og trykke på Enter.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. juli 2009 - 11:19 #8
Hvilken version bruger I?

Og hvilke Plugins er der installeret?
Avatar billede hmanback Nybegynder
14. juli 2009 - 11:25 #9
der skal ikke være mellemrum mellem about og :

about:config
Avatar billede hmanback Nybegynder
14. juli 2009 - 11:27 #10
Ved ikke hvorfor der kommer det mellemrum når man skriver det her???
Avatar billede casablanca Seniormester
14. juli 2009 - 11:31 #11
Jeg bruger nyeste version (3.5)
Avatar billede vejmand Juniormester
14. juli 2009 - 11:34 #12
hmanback >> Bingo, det var lige det mellemrum som var problemet.
Jeg brugte Copy - paste
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. juli 2009 - 11:34 #13
hmanback har angivet løsningen i #9

Jeg har anmeldt fejlen her:

http://www.eksperten.dk/spm/880816
Avatar billede casablanca Seniormester
14. juli 2009 - 11:36 #14
ok. det hjalp ikke at tage mellemrummet med. Har kørt efter anvisning, men nu står der jo slet ingenting i url-adressefeltet?!
Har skrevet forskellige www-adresser, men der står intet.
Mine bogmærker er godt nok forsvundet nu, men det ville da være meget rart, at www-adresserne står der, efterhånden som man bruger sin browser.
Avatar billede casablanca Seniormester
14. juli 2009 - 11:37 #15
rettelse til ovenstående:
Det hjalp, at jeg IKKE lavede mellemrummet. Det virkede med at komme ind på den rigtige side.
Men nu er der jo så problemerne, som jeg beskriver lige ovenover.
Avatar billede hmanback Nybegynder
14. juli 2009 - 12:23 #16
Nå så fik jeg tjekket firfox 3,5 og der er lavet et par ændringer.

I URL-feltet skriv about:config (et ord) og tryk enter

Klik på "knappen" der vises

I filter-feltet skriv: browser.urlbar.maxRichResults

højreklik på denne og vælg "reset"

genstart firefox.

Dernæst:
(jeg bruger en engelsk)

Vælg i menuen Tools -> Options

Klik på fanebladet "Privacy"

Under "History" kan du i dropdownmenuen vælge: Custom settings for history, her kan du så slå diverse til eller fra

Under "Location bar" nederst kan du vælge "History" i dropdownmenuen.

og du skulle nu gerne have den funktionalitet som du efterspørger.

En vigtigt lære: Oplys altid versionen af det program du ønsker hjælp til!  :)
Avatar billede hmanback Nybegynder
14. juli 2009 - 12:24 #17
Tak til Sheriffen for anmelde fejl med :
Avatar billede casablanca Seniormester
14. juli 2009 - 13:46 #18
Ja, men nu er mine bogmærker kommet tilbage i www-oversigten?! :(
Avatar billede casablanca Seniormester
14. juli 2009 - 13:50 #19
Så nu er jeg sådan set bare tilbage til start igen med eksakt samme problemstilling.
Avatar billede hmanback Nybegynder
14. juli 2009 - 14:24 #20
Har du prøvet det jeg beskriver i #16?

Her er et dump af mine settings under: TOOLS -> OPTIONS... - Privacy

http://h.imagehost.org/view/0883/ff35_priv_settings

Det gør det du ønsker, ikke vise bookmarks i URL feltet men gerne vise besøgte sider. Hvis jeg har forstået dig ret.
Avatar billede casablanca Seniormester
14. juli 2009 - 18:33 #21
Den står nøjagtig som du viser på dit dump og mine bogmærker/foretrukne står bare i rullegardinet i URL-feltet.

Ja, det er det jeg gerne vil have: ikke vise bookmarks i URL-feltet, men kun besøgte sites.
Avatar billede casablanca Seniormester
15. juli 2009 - 11:14 #22
Kunne det betale sig at slette min firefox og geninstallere en ny?
Avatar billede hmanback Nybegynder
15. juli 2009 - 11:31 #23
Underligt...

Har smidt et dump af mine browser.urlbar settings her:

http://h.imagehost.org/view/0287/browserUrlbar

Du kan eventuelt nulstille din prefencer og starte forfra igen, læs mere her:
http://kb.mozillazine.org/Resetting_preferences

Og fandt denne blog som du og kan tjekke:
http://ed.agadak.net/2009/02/firefox-31-location-bar-preferences

Mere kan jeg vist ikke gøre...
Avatar billede hmanback Nybegynder
15. juli 2009 - 11:38 #24
Du kan jo prøve at nulstille dine preferencer først, måske det er hurtigere end at reinstallere.

Men det vil være genialt hvis du husker at poste din løsning på problemet, skulle det lykkes for dig. :)
Avatar billede casablanca Seniormester
16. juli 2009 - 08:17 #25
Sådan lige hvad jeg overhovedet kan se ud af den 1½ km lange liste der dukker op på den der about:config-side, så har jeg vist et par indstillinger, der ikke ser ud som dine. Men er da godt nok noget af et arbejde, hvis jeg skal tjekke hele den liste du har på dit dump og sammenligne den med den nævnte 1½ km liste jeg har!? Og for det andet, så ved jeg heller ikke, hvordan man gør mht. at skulle rette i det der.

Mht. dit link til en masse oplysninger om, hvordan og hvorledes man nulstiller, så bliver det altså også lidt langhåret for mig.

Så kan jeg ikke bare slette hele lortet og geninstallere? Og spørgsmålet er så: hvordan sletter jeg ALT?
Jeg har haft spørgsmålet inde og vende på mozillaDanmark om det her problem, hvor jeg blev rådet til at geninstallere. Men jeg kunne se, at jeg ikke havde fået slettet det hele.
Avatar billede hmanback Nybegynder
16. juli 2009 - 08:33 #26
Kig på dumpet og læg mærke til hvad der står i "Filter" feltet.
For at ændre en indstilling dobblet klik på den. Det drejer sig om 16 punkter.

Hvis du ønsker at afinstallere FF helt så luk denne tråd og opret et nyt spørgsmål vedr. komplet afinstallering af FF.

Og for at være lidt kantet, så har jeg faktisk svaret på dit oprindelige spørgsmål i #1
Avatar billede casablanca Seniormester
16. juli 2009 - 08:55 #27
Jeg googlede det med afinstallering. Kørte en komplet afinstallering og reinstallerede. Problemet er det samme stadigvæk! :((

Jeg prøver at kigge på dit dump nu.
Avatar billede casablanca Seniormester
16. juli 2009 - 09:03 #28
Jeg ved ikke, hvordan jeg retter. F.eks. står der i dit dump:
browser.urlbar.autofill: default ......boolean.......false

I min står der:

standard...........boolsk............false

Hvordan retter jeg min til at stå som din?
Avatar billede casablanca Seniormester
16. juli 2009 - 09:23 #29
Nå ja.. dit er på engelsk. Men har tjekket din op mod min, og jeg har nøjagtig de samme værdier som dig.
Avatar billede hmanback Nybegynder
16. juli 2009 - 11:31 #30
Det er underligt at du ikke kan få det til at spille.

Beklager, men jeg kan ikke yde mere hjælp en det har postet.
Avatar billede casablanca Seniormester
16. juli 2009 - 11:43 #31
Ja, det er meget mærkeligt og MEGET irriterende.
Men jeg må nok opgive det og lære at leve med det, indtil der dukker en bedre browser op på markedet - og det bliver vel googles chrome på et tidspunkt :)
Men tak for hjælpen og dine bud. Jeg smider points til dig for ulejligheden.
Avatar billede casablanca Seniormester
25. oktober 2009 - 13:11 #32
dd