Avatar billede kj_kj Praktikant
14. juli 2009 - 18:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tordenfluer bag skærmen ?

Hej.

Ved ikke om det bare er mig, som har problemer med tordenfluer, der på mystisk vis kommer ind bag min pc skærm og kravler rundt. Det er pænt nedern at se på, og ville lige hører om nogle evt har nogle tricks til at få det skidt væk? :)

På forhånd tak.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
14. juli 2009 - 19:01 #1
Her er tricket!

Sluk skærmen og stil den et mørkt sted. Stil en kraftigt lysende lampe bag den, så den lyser ned i udluftningsrillerne.

Fluerne vil så (hvis de stadig er i live) selv kravle ud igen.
Avatar billede fajens Mester
14. juli 2009 - 19:03 #2
Hej kj_kj

Er med på en lytter.
Om der er nogen der har et god råd for forebyggelse og evt. helbredelse.

Har selv 4 stk. der bag skærmen, men de døde.

/fajens
Avatar billede kj_kj Praktikant
14. juli 2009 - 21:13 #3
Ja okay, fedt tip :D.

Men den her er sku desværre død :(
- Nogle ideer til døde tordenfluer ? :D
Avatar billede kj_kj Praktikant
15. juli 2009 - 15:07 #4
kan man ikke varme skærmen op på en eller anden måde, så fluen måske smelter/opløses?.

Tænker ikke på en ovn eller sådan noget, men et eller andet så man belaster skærmen?
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2009 - 16:50 #5
Hvis man endelig vil dem til livs, er der nok ikke andet at gøre, en at finde ud af hvordan skærmen er samlet, de er jo både skruet, og tappet sammen, måske kan man skille dem ad så meget, at man kan ryste dem ned i bunden, hvor de ikke ses !.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
15. juli 2009 - 19:59 #6
Hej..

Prøv at blæse dem væk med en trykluftpistol..
Avatar billede kj_kj Praktikant
15. juli 2009 - 20:02 #7
Der er ikke rigtigt nogle steder ved skærmen hvor jeg kan blæse.
Det eneste sted der er huller er ved computeren. (bærbar)
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juli 2009 - 20:36 #8
fajens -> Der er ingen forebyggelse. Skærme må ikke være lukket hermetisk, for så kan de ikke komme af med varmen.

Ofte findes der en servicemanual til bærbare som viser hvordan man afmonterer skærmen. Den skal helt ud af rammen, og hvis du er heldig kan frontplastic afmonteres, eller der kan åbnes en sprække så du kan puste den ud (ikke med munden, med spray eller kompressor forståes..)..
Men hvis du ikke er fiks med en skruetrækker og elektronik, så skal du lade en kyndig gøre det. Der er risiko for at ødelægge skærmen helt.

Sommetider kan man også være heldig at fluen bare tørrer ud, og tyngdekraften gør arbejdet for en...
Avatar billede kj_kj Praktikant
15. juli 2009 - 20:43 #9
Hvis den nu er splattet lidt ud, er der så chance for den kan tørre ud og fald til bunden ?
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juli 2009 - 20:45 #10
Så er dit gæt så godt som mit... =)