Avatar billede mr.handstand Novice
06. august 2009 - 18:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvor endte min redigerede powerpoint attachment fra outlook, win vista

Klassisk fejl - jeg er ret sikker på at jeg åbnede en attachment (powerpoint 2007 pptx fil), indarbejdede ændringer i filen, gemte (CTRL+S) og lukkede filen CTRL+W.  (Istedet for at sige Save As og gemme på en kendt lokation :-(

Sekundet efter jeg havde lukket tænkte jeg: "HVOR og hvilken filversion var det nu jeg lige gemte..."

Jeg kan simpelthen ikke finde den. Jeg VED, at jeg gemte og lukkede dokumentet. Jeg har forsøgt følgende:

* Åbnet den øverste fil på listen af senest åbnede filer i powerpoint i selvsamme sekund jeg havde lukket filen. Det var ikke den...Mærkeligt!

* Åbnet attachment på den mail hvor jeg er 99% sikker på at jeg åbnede den oprindeligt. Men den attachede fil indeholder ikke ændringerne. Jeg mener ellers, at man nogen gange ser, at ændringer fremgår af attachmenten på mail'en, næste gang man åbner ikonet?

* med search funktionen fra stifinderen i vista har jeg søgt efter *.pptx filer på C:\ men den finder ikke filen. (Men jeg er ikke gode venner med søgefunktionen - hvorfor kan man ikke højreklikke og komme ind til WinXP søgefunktionen? (kan man det?)

Jeg tror filen ligger dér hvor Microsoft exchange / Outlook 2007 gemmer attachment filer. Og der håber jeg den ligger i en automatisk (x) versioneret udgave, hvor filen forhåbentligt ligger som "gammel filnavn" + (2) + ".pptx"

MEN: Hvor gemmes attachments default pr. user.
Jeg synes jeg har ledt under C:\Users\accountname\AppData og mange andre steder under \Users.

HJÆLP!
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. august 2009 - 20:20 #1
I de ældre versioner mener jeg at man kunne finde en tmp-fil af en vis størrelse og det så faktisk var den oprettede.

Så søg efter en temp-fil på f.eks. 1+ mb som er oprettet i dag...

Bare et lidt vildt skud, men måske bedre en at starte forfra :-)

Ps: Jeg har gjort det for mange gange selv - HVORFOR har MS endnu ikke lavet noget der forhindrer mig i at dumme mig :-)
Avatar billede -Munken- Nybegynder
06. august 2009 - 23:49 #2
Den fejl, er bare en klassiker :)

Løsningsforslag. Åben dokumentet, fra Outlook af igen. Vælg Filer, Gem Som, og se så hvilken mappe den foreslår automatisk. Hvis det er en mappe som du kender, fx. "Dokumenter", så luk bare ned igen. Ingen grund til at forsætte med dette.

Løsningsforslag 2. I Windows XP, bliver sådanne filer, altid gemt i en temp mappe, som nærmest er UMULIG at finde :)
Men kun nærmest.

Desværre er mit Vmware ikke oppe og køre pt, så har ikke adgang til en Vista Pc.

Men i XP, lå filerne altid i en mappe under Dokuments & Settings\Local Setting\Temporery Internet Files\IE.Contenst

(Hæng mig ikke op på, om mappen nu også hed IE.Contenst, eller Contenst.IE5, men bestemt noget ala den stil).

For at få lov til at se denne mappe, skulle alle former for skjulte filer vises først. Incl system filerne.

Prøv eventuelt at aktivere visning af alle former for skjulte filer, og led så under din Users\Appdata\ mappe for noget som kunne indigere de temp filer, fra IE.

Håber du kunne bruge noget af det.

M.
Avatar billede mr.handstand Novice
07. august 2009 - 13:00 #3
@-Munken-
Tak for input. Desværre er dine forsøg afprøvet.

1: Den foreslår "Documents" så den stiller sig desværre på en kendt lokation, frem for netop ned i temp-folderen.

2: Jeg har ledt med lys og lygte efter den temp folder. Jeg har fundet én folder
\AppData\Local\Microsoft\Temporary Internet Files\Content.Outlook\M10JMSRW\

Men desværre lå dokumentet heller ikke der.

Jeg har været nødt til at genskabe dokumentet. Det var så én times spildt arbejde der skulle genskabes, hvilket tog tæt på 1 time. Dertil er gået 1 time i alt med at lede efter dokumentet (mest fordi jeg faktisk ramte en god formulering i 1. udgave, som jeg selvfølgelig gerne ville undgå at skulle tænke mig frem til igen - men det er jo også klassisk)

Så desværre er der ikke nogen forsøg der er lykkedes endnu :-(

Keep'em coming.
Avatar billede mr.handstand Novice
11. november 2009 - 13:52 #4
Dokumentet forsvandt for altid - jeg lukker spm.