Avatar billede intercon Nybegynder
16. august 2009 - 08:47 Der er 14 kommentarer

Vista opdatering - 3 af 3 - 0 % er udført / automatisk genstart

Min notebook med MS Vista skulle modtage 3 opdateringer. Efter de 2 første kom der en genstart hvorefter den skrev:
Konfigurer opdateringer. Trin 3 af 3 - 0 % er udført. Undlad at slukke computeren.
Herefter genstartes igen og igen i en cyklus på ca. et minut.
Jeg har også forsøgt med start gennem fejlsikker tilstand; men uden virkning.
Jeg ved, at andre har / har haft samme problem.
Hvad er der at gøre?
Avatar billede hcma Novice
16. august 2009 - 08:57 #1
har du prøvet at hente dem ned og installere manuelt ??
Avatar billede intercon Nybegynder
16. august 2009 - 09:12 #2
1) Hvordan hentes opdateringen manuelt?
2) Hvordan kan opdateringen lægges ind i notebook'n, når den genstarter hele tiden?
Avatar billede hcma Novice
16. august 2009 - 09:26 #3
gå ind på windows update -> lad den finde de manglende updates -> vælg brugerdefineret -> gem dem og installer
Avatar billede intercon Nybegynder
16. august 2009 - 09:53 #4
Hvordan gøres dette, når jeg ikke kan bruge notebook'n - den genstarter hele tiden.
Avatar billede hcma Novice
16. august 2009 - 09:59 #5
kan du starte i fejlsikker tilstand ??
Avatar billede intercon Nybegynder
16. august 2009 - 10:10 #6
Nej den kan kun genstarte hele tiden - også efter fejlsikker tilstand.
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. august 2009 - 10:58 #7
Tjek denne link, for at se om det er løsningen på dit problem:

http://news.softpedia.com/news/Get-Vista-Out-of-the-Infinite-Reboot-Loop-Configuring-Updates-Stage-3-of-3-0-with-Vista-SP1-78933.shtml

Det du skal lægge mærke til er det med at du skal slette (jeg ville nu omdøbe) en fil der hedder: pending.xml
Avatar billede hcma Novice
16. august 2009 - 11:18 #8
så aner jeg ikke mine levende råd  :o((((((
men er absolut heller ikke fortrolig med vista
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. august 2009 - 11:37 #9
Hvad er problemet?

Har du prøvet at boote din computer som der beskrives.

Jeg syntes nu at nedenstående er noget som burde være lige til at gå til.

Det er da godt nok en ordenlig mundfuld der står på siden som jeg linkede til, men hvis man lige trækker vejret dybt et par gange og lige læser hvad der står, så er bla. nedenstående guide til at forstå.

To fix this you need a Vista DVD to boot from (If not use this Vista Recovery CD Avilabale from here... http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/ )

Once you have booted up with the Vista DVD / Recovery Disc

Hit Repair Options and select command prompt

Now type in

C:
cd Windows\WinSXS
del pending.xml

Som jeg skrev i mit første indlæg, så ville jeg omdøbe filen i stedet for at slette den. Så i stedet for del pending.xml ville jeg bruge ren pending.xml oldpending.xml.
Avatar billede kleve Nybegynder
18. august 2009 - 21:33 #10
Jeg har lige reddet min mors bærbare med denne metode.
Slettede simpelthen pending.xml filen..
Bootede op på en Ubuntu 9.04 cd, da hun ikke har lavet recovery dvd endnu.
( er begynder )..

Jeg kan ikke se formålet med at omdøbe filen, bare slet den..
Avatar billede kgkg Nybegynder
18. august 2009 - 22:23 #11
Det var faktisk bare en sikkerhedsforanstaltning.

Hvis man slette filen og det nu ikke var det som var løsningen på ens problem. Kan man stå i den situation at man faktisk skulle bruge filen.

Og så er det lettere at bare omdøbe filen til det originale navn igen, frem for at skulle til at genskabe den via backup eller et program som kan genskabe slettede filer.

Du har fået computeren op at kører igen, så det var den rigtige løsning at fjerne filen. Så nu er det sikkert at slette den. (Hvilket du jo har gjort, så det slipper du jo for)
Avatar billede siggithilde Nybegynder
06. september 2009 - 16:11 #12
Start computeren. Når vinduet med computernavn (Dell, Acer etc.), hvor du kan gå ind i Setup, forsvinder, trykker du og holder F8 nede til der kommer er sort skærm med hvid tekst. Her kan du vælge mellem flere muligheder. Du vælger Reparer og klikker på Enter.

Når du har valgt keyboardlayout og dig selv som sdministrator, får du en skærm med flere muligheder. Her vælger du System Restore, hvor der nedenunder står: Restore to an earlier point in time.

Vælg en dato, hvor du ved at computeren fungerede korrekt (f.eks dagen før opdateringerne).

Når systemet er opdateret og genstartet, klikker du på Start, Alle Programmer og Windows Update.

I vinduet, som åbner, klikker du på Skift indstillinger. Her vælger du mulighed nummer 2 fra toppen: Hent opdateringer, men lad mig vælge, om de skal installeres.

Hvis der er flere opdateringer, vælger du at opdatere en ad gangen. På denne måde kan du finde ud af, hvilken opdatering, som volder besvær. Det er muligt, at denne opdatering nu kan installeres separat, hvis ikke drop den.
Avatar billede RaHmpaGe Nybegynder
06. september 2009 - 22:53 #13
Jeg kunne ikke få Vista til at reparere sig selv eller genoprette NOGEN af de tidligere checkpoints med system restore. Computeren blev leveret med præ-installeret Vista Premium uden CD/DVD, der var ikke oprettet nogen Recovery-CD og jeg er ikke smart nok til at downloade og brænde et ISO-image af sidstnævnte.

Her er dog min løsning:

Tryk F8 ved boot-skærmen.

Vælg "Reparér".

Vælg "Danish" keyboard-layout.

For mit tilfælde, er der et ukendt password på "Administrator"-kontoen, så jeg vælger den første bruger-konto på listen.

Start derefter Command Prompten.

Sikkert siden jeg har valgt bruger-kontoen, starter kommandoprompten i "X:\Windows\System32", hvor det ikke hjælper noget at arbejde.

Skriv "cd /d C:" (hvis prompten ikke står i roden af C-drevet nu, skrives "cd.." indtil det er tilfældet).

Skriv "cd windows".

Skriv "cd winsxs".

Skriv "rename pending.xml pending.old".

Luk kommandoprompten og tryk på genstart.

Herefter fik jeg Vista startet normalt og opdateringerne installeret med Windows Update - enkeltvist med genstart efter hver opdatering.

Jeg håber dette kan være til hjælp.
Avatar billede temacs Nybegynder
16. september 2009 - 18:34 #14
Tak til alle på denne tråd! Det lykkedes mig at hjælpe min gamle mor over telefonen, da hun havde samme problem ;)