Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
24. august 2009 - 13:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

CMS / SiteBuilder løsninger - hvad anbefaler i???

Jeg har i dag selv min side hosted ved SurfTown - jeg anvender deres sitebuilder, men er ikke super tilfreds med deres udvalg af skabeloner, eller deres flexibilitet. Det ville være fedt hvis man selv kunne designe banneren, eller manipulere med farveskemaet.

Er der nogen der har nogle andre udbydere de kan anbefale?

Det kunne være fedt hvis man selv kunne sætte sit præg på siden, så som at selv oploade billeder til implementering i designet - anden end ens firma logo og ændre farveskema
Avatar billede igoogle Forsker
24. august 2009 - 14:05 #1
du kan drible forbi http://www.opensourcecms.com/ og prøve nogen af deres demoer.

Joomla og e107 har et ok dansk community.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
25. august 2009 - 08:36 #2
Nu tænkte jeg mere online CMS/Sitebuilder.

Jeg skal sætte den op, men der er andre der skal vedligeholde og tilføje billeder.
Avatar billede folmani Nybegynder
25. august 2009 - 08:38 #3
Hej elvstine, jeg forstår udemærket din holding til vores nuværende sitebuilder. Senere på året (forventeligt ultimo november / primo december) kommer vi til at tilbyde en ny og væsentligt forbedret version. Du kan få et sneak-preview her: http://sitebuilder4.demo.parallels.com/Wizard
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
25. august 2009 - 09:14 #4
Den minder en del om de "gamle" mht:

1. Langsom loadprocess - man skal vente til Please Wait...Loading er væk. Den irriterer mig altså grænseløst :-)

2. I har ikke tænkt så meget på den private bruger. Skabeloner er mere til erhverv.

3. Organiseringen af siderne er svær at overskue for alm brugere.
  Jeg kunne ikke lavce Image Gallery til Subpage

Men ellers er den blevet meget bedre.
Farve valgt, upload af billeder m.m. er meget bedre.
Avatar billede folmani Nybegynder
25. august 2009 - 09:22 #5
Hej igen,

Glad for at høre at det ser meget bedre ud ;-)

ad 1) Mht. hastighed så er denne testversion ikke hostet hos os -så det bliver skam noget hurtigere.

ad 2) Det er nok en smagssmag. Med den øgede fleksibilitet bliver det muligt selv at fjerne banneret i toppen, og det burde gøre skablonerne mindre 'business-agtige'.

ad 3) Der er naturligvis nogle begrænsninger for at bevare en nem styring af hjemmesiden.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
25. august 2009 - 09:25 #6
Betyder det at os "gamle" brugere også får adgang til dette?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
25. august 2009 - 09:26 #7
Ups skulle ikke have været et svar :-)
Avatar billede folmani Nybegynder
25. august 2009 - 09:40 #8
Selvfølgelig - det bliver både nye og eksisterende ;-)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. oktober 2009 - 09:54 #9
Kan du forresten forklare hvorfor man kun har adgang til SITEBUILDER på sit hoveddomæne?
Avatar billede folmani Nybegynder
15. oktober 2009 - 13:17 #10
Ja, det er en forretningsmæssig beslutning.

Vi betaler nemlig en licens for alle hjemmesider der er i bygget med Sitebuilder programmet. Og da vi samtidig tilbyder et ubegrænset antal subdomæner, så har vi valgt kun at tilbyde Sitebuilder for hoveddomænet.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. oktober 2009 - 13:20 #11
Smider du et svar, så får du point :-)
Avatar billede folmani Nybegynder
15. oktober 2009 - 13:26 #12
;-)