Avatar billede reddevil Nybegynder
16. september 2009 - 23:00 Der er 8 kommentarer

Win7 - "Consider replacing the battery" fejl

Efter at have opgraderet til Windows 7 er min bærbar begyndt at skrive:
"Consider replacing the battery"
"There is a problem with your battery, so your computer might shut down suddenly."

Der er et rødt kryds over batteri ikonet nede i højre hjørne og denne fejl vises.

På nettet har jeg fundet et ligende problem beskrevet her: http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/GettingReadyforWindows7/thread/a855d146-5c15-4d24-af7c-dab5c287c81f

På den side foreslås der at opdatere BIOS.
Ved at køre "dxdiag" har jeg fundet frem til at min nuværende BIOS er:  NEC Versa S970 BIOS Version: A1421IG6 Ver0.02.
Har fundet nyeste version af BIOS til download her: http://www.nec-computers.com/support/search.asp
Der står dog at denne kun er til WinXP/Vista. Kan jeg godt prøve at installere denne alligevel? Eller vil det være risikabelt når jeg kører Win7?
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2009 - 04:41 #1
inden du gør noget, så prøv lige at aflade batteriet 100% og så lad det helt op igen.
Avatar billede mrtn Nybegynder
17. september 2009 - 07:40 #2
Hej reddevil. Jeg oplever det samme som dig. Jeg får det på en bærbar fra Zitech (Compal). Sig endelig til hvis du finder ud af noget... Det skal siges at mit batteri er gammelt (~2-3 år) og har set bedre dage...
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2009 - 20:02 #3
Det er en fejl i Win7.
Der kommer sikkert en løsning omkring 22/10
Avatar billede lasbas Nybegynder
18. september 2009 - 14:59 #4
Det er helt sikkert en fejl i Win7 ?

Jeg har oplevet det samme på 2 forskellige bærbare computere
hvor begge maskiner kunne køre ca 2 timer med Win XP og oplade
batteriet fint uden problemer
Avatar billede reddevil Nybegynder
21. september 2009 - 16:28 #5
Da jeg gjorde som jade44 skrev var besked væk til at starte med, men den kom igen et stykke tid efter.

Computeren er ca. 1 år gammel og af mærket X-ONE.

Tager batteriet skade af at køre som den gør nu??

Vil det være risikabelt at forsøge at installere de BIOS opdatering som jeg først omtalte?
Avatar billede reddevil Nybegynder
22. september 2009 - 09:24 #6
Batteriet plejede at kunne holde næsten 4 timer. Det har altid været super. Nu kan det pludselig kun holde 1 time!! Har det taget varig skade??
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2010 - 14:31 #7
Der kan være et par mulige løsninger der kan afhjælpe problemet indtil Microsoft har løst problemet med en opdatering !

(Fortsæt kun med denne guide hvis du har et godt AV / Firewall program installeret, har "System Gendannelse" slået til, samt lavet en opdateret backup af din Windows installation !)

(1) Slå Aero fra, og optimér Windows til at køre ved "bedste ydelse" istedet for "bedste udseende"

(2) Opret en fornuftig "Power Saving Plan"

(2) Optimér Windows 7 ved at slå unødvendige og strømslugende baggrunds-services fra. (Dette vil også gøre Win7 hurtigere)
(TAG BACKUP FØRST - OG OPTIMÉR DINE SERVICES PÅ EGET ANSVAR)

Med denne guide bør Du kunne forlænge batteri-levetiden på din bærbare computer !

--
(En guide til top 10 services tweaks)
http://mostlysavingmoney.com/top-10-windows-vista-speed-tweaks/

(En guide for hardcore tweakere af services)
http://www.blackviper.com/Windows_7/servicecfg.htm
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
08. februar 2010 - 22:57 #8