Avatar billede Trinh Nybegynder
27. september 2009 - 00:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

USB port fejlkode 43

Hej eksperter,
jeg har fået to problemer med min laptop ASUS A6J. Min laptop har styresystem "windows 7 professional 32 bit".

1. Problem: min laptop melder fejl under USB-Controller og der vises en gul advarsel. Fejlen meldes som "Unknown Device Code 43". Nu kan jeg hverken printe ud eller gemme på mit usb stik.
Da jeg ikke længere kan finde min cd-r recovery, har jeg har prøvet at downloade opdateringer fra asus.com, men det har ikke hjulpet.

2. Problem: min lyd funktionerer pludselig ikke mere, selvom at min laptop viser at alt er iorden under styresystemet? Jeg har prøvet at  downloade Realtek Manager, men det har heller ikke løst problemet. Når min laptop startes op hørest en startlyd, men derefter er der ingen lyd mere.

Har I evt. råd til, hvordan jeg kan løse disse to problemer?

På forhånd tak!
Avatar billede jonner40 Nybegynder
27. september 2009 - 09:22 #1
Hej
din komputer hedder et bogstav mere kig i bunden på komputeren

prøv at downloade audio driveren for vista her http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=nVettzdbb5QCV58l&content=download

prøv at gå i enhedshåndtering og fjerne alle usb enheder og genstart komputer og lad windows finde dem igen

da win 7 er nyt er det tit et problem at finde drivere
prøv at downloade everest http://www.lavalys.com/products.php?lang=en&page=11

og se hvad dit bundkort hedder det kan hjælpe med at finde en driver der virker til din komputer
Avatar billede Trinh Nybegynder
27. september 2009 - 16:17 #2
Hej, tak for dine informationer! Min computer hedder Asus A6ja.
Det er lykkedes mig at downloade en audio driver for windows 7 via dette link og lyden virker igen: http://www.asustreiber.de/download

Jeg har downloadet everest og har fået følgende informationer:

file:///C:/Users/Jenny/Documents/EVEREST%20Reports/Report.htm

Motherboard:
CPU Type      Mobile DualCore Intel Core Duo T2400, 1000 MHz (11 x 91)
Motherboard Navn      Asus A6000J Series Notebook
Motherboard Chipset      Mobile Intel Calistoga-PM i945PM

Jeg har svært ved at gennemskue hvordan jeg videre kan løse mit problem?
Avatar billede jonner40 Nybegynder
27. september 2009 - 20:41 #3
Avatar billede Trinh Nybegynder
27. september 2009 - 21:34 #4
Endnu en gang tak for din videre hjælp!
Jeg har downloadet de to henvisninger, der kommer frem efter søgning på "Operating System Windows 7 RC1, 32-bit*" via dit link - og genstartet min computer derefter.

Min USB melder stadig fejlkode 43. Det er så ærgeligt!

Kan det muligvis være en hardware fejl, og at den skal til reparation?
Avatar billede jonner40 Nybegynder
27. september 2009 - 22:30 #5
Ja det kan det da
men tror at det er software indtil videre

prøv denne chipsæt driver http://www.asustreiber.de/downloads/windows-7/treiber/chipsatz/1393-intel-inf-update-w7

inst og genstart
Avatar billede Trinh Nybegynder
27. september 2009 - 23:58 #6
Jeg har downloadet og rebootet min computer, men endnu en gang må jeg konstatere at problemet stadig er der. Jeg ved simpelthen ikke, hvad det kan være, der forstyrrer mine usb enheder...
Avatar billede jonner40 Nybegynder
28. september 2009 - 15:24 #7
Prøv på denne side

http://support.asus.com/download/download.aspx?model=Tools&SLanguage=en-us

win 7 utillities  og Description ASUS Update V7.17.02 Install Program for 32/64bit Windows XP & Windows Vista & Windows 7.

og se om deres eget update program kan finde driveren
Avatar billede Trinh Nybegynder
28. september 2009 - 17:57 #8
Du er meget toldmodig til at hjælpe mig! Tak for endnu et råd.

Jeg har downloadet den update du har bedt mig om, men jeg har også prøvet at downloadet "ASUS Update V7.16.01 Install Program for Windows 32/64bit XP & 32/64bit Vista & 32/64bit Windows 7."

Inden at installationen er endt meddeler den:

"No ASUS motherboard
Installation will be abooted now" ?
Avatar billede jonner40 Nybegynder
28. september 2009 - 19:40 #9
læste at UAA bus driver and Audio driver
skulle være inst. før audio driveren både usb og audio bruger samme chip på bundkortet

prøv at inst den og se om det virker

her er den til xp
http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=A6Ja&SLanguage=en-us

og her en nyere http://www.techspot.com/drivers/driver/file/information/9662/

ellers så ligner det snart en hardware fejl
er der garanti på endnu ja så dækker garantien jo men ellers er der et andet alternativ til at få nye usb porte i

eksempelvis her
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=cardbus&sp=all&pid=394837

man skal kigge ind i sprækken og se om stikket i bunden fylder hele bunden eller kun 2/3 af bunden
er det hele bunden så passer det kort jeg linkede til ellers så skal man finde et kort hvor det ser ud som om at der er klippet et hjørne af

men ellers så må du ned til den lokale edbbutik med komputeren så kan han lige finde det rigtige kort
Avatar billede Trinh Nybegynder
29. september 2009 - 23:17 #10
Jeg gik ned til en edb butik i dag og de måtte også konstatere at et lignende "USB driver kort" som du har henvist mig til på dit link - kan være løsningen på problemet. Jeg venter spændt til på fredag, når jeg får kortet om det vil virke.

Men nu vil jeg sige tusind tak for al din tid og toldmodighed!!

Vil du være venligst at oprette et svar? :)
Avatar billede jonner40 Nybegynder
30. september 2009 - 07:38 #11
hermed et svar
og håber at det lykkes for dig
Avatar billede Trinh Nybegynder
03. oktober 2009 - 18:33 #12
Jeg ville lige kort meddele at dit råd om at købe et usb cardbus har løst mit problem!!! nu kan jeg endelig printe ud og bruge mine usber igen! :)