Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2009 - 11:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk fakturanummer fra tekstfil.

Jeg har lavet en fakturaskabelon i Excel 2007 med 5 faner. De tre første faner er faktura sider 1 til 3. De sidste 2 er en prisliste og en timeberegner. Skabelonen virker fint, men jeg mangler en makro til at oprette det fortløbende nummer. Jeg har forsøgt at løse problemet, men jeg kører fast hele tiden. Mit problem har været, at selvom tekstfilen er oprettet, så kan den ikke "ses" når makroen køres. Tekstfilen ligger i c drevet og hedder "fakturanummer.txt". Så det jeg kunne tænke mig er flg.:
Makroen skal hente værdien i "fakturanummer.txt" og indsætte værdien i celle G7 i det første ark. Herefter forhøjes værdien med en i tekstfilen, og den gemmes til næste gang makroen køres.
Maskinen kører xp pro med sevicepack 3. Jeg kan sagtens sende filen hvis det letter arbejdet.
Jeg håber jeg finder en løsning på mit problem.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2009 - 18:05 #1
Du er kommet ind i den forkerte kategori. Dette er kun til forslag vedr. eksperten. Der er en kategori til Excel, men velkommen til :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2009 - 18:24 #2
Ups den så jeg lige ikke. Men tak for det. Jeg prøver at finde set rigtige sted.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2009 - 18:28 #3
husk at acceptere dit eget svar, så du lukker spørgsmålet, så bliver de andre så glade :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2009 - 18:35 #4
Ja jeg accepterer selvfølgelig mit svar, så der kan lukkes.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2009 - 18:43 #5
:-) du skal også lige trykke på knappen