Avatar billede zaskar Nybegynder
09. november 2009 - 21:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Optage fra Digitalboks til DVD, hvordan ??

Hej silbidor, ok det var da godt nok billigt ;o) nå, men jeg prøvede lige at se på den du har købt og faktisk er fjernbetjeningen præcis den samme som til min boks Clint DT1 ! og jeg har nu fundet ud af at man kan gå ind i noget der hedder EPG (elektronisk programguide) som din også har, og her ser det ud som om man kan vælge programmer til en liste som kommer til at stå med et ur ! er det en timerfunktion og er det det samme timersystem du har ? hvis, hvordan får man det til at virke ? jeg synes sgu ikke jeg kan få mit til at virke ! hvad gør jeg mon forkert ? det er overhovdet ikke beskrevet i manualen at man kan time og vælge programmer, kun at EPG er en guide hvor man kan læse om de forskellige udsendelser ! den er MEGET mangelfuld den manual, håber at du kan hjælpe mig, jeg var sgu lige ved at købe den du har, men måske kan min egen alligevel times ;o)
Avatar billede Jensen DK Novice
10. november 2009 - 06:25 #1
Jeg taster EPG, menuen som åbner er alle de programmer som er på i løbet af døgnet, men kun for det programnummer som boxen stor på, når jeg har fundet og makeret det program som skal optages taster jeg på den runde i midten OK/ENTER så kommer der en rund prik ude til højre på linien, det fortsætter jeg med også på andre programmer hvis der er mere jeg vil optage, hvis jeg som kontrol taster INFO midterste knap for oven på fjernbetjeningen så kommer listen med de gemte programmer til optagelse.
Ulemben er at boxen skal være tændt inden optagelsen skal begynde, den kan ikke selv gå fra stbay til tændt.
Avatar billede zaskar Nybegynder
10. november 2009 - 22:25 #2
Hej silbidor, der kan man bare se ! var lige inde og se på brugermanualen til den boks som du har og det er fuldstændig den samme, som til min boks og de kan de samme funktioner etc. ;o) så min kan altså helt sikkert det samme som din, så jeg prøver det du beskriver, men det står der jo ikke en dyt om i brugermanualen vel ? du kan altså optage flere forskellige programmer fra samme kanal, men kan kan også sætte den til at optage fra en kanal og så hoppe over og optage fra en anden kanal ? som forstår det SKAL boksen stå tændt på det program man vil optage fra, så den kan vel ikke selv skifte over til en anden kanal eller ? nå, jeg kan jo selv prøve mig lidt frem og se hvad der er muligt ! tak for hjælpen.
Avatar billede Jensen DK Novice
11. november 2009 - 06:16 #3
Når den er sat på timeren skifter den selv til de kanaler som er markeret, de må dog ikke overlappe hinanden, det er helt ligemeget hvad kanal den står på når du bruger din timer, den skifter selv, det er kun når du manuelt vil optage feks. dr1 så skal den stå på dr1. og boxen skal være tændt ved begge metoder.

ps. husk at acceptere mit svar i #1.
Avatar billede zaskar Nybegynder
11. november 2009 - 22:53 #4
Halløj silbidor ;o) Tusind tak for dine svar tilbage ! jeg tror jeg nu har fået styr på hvordan timerfunktionen virker, så skal jeg bare prøve det af i praksis ;o)
Avatar billede Jensen DK Novice
12. november 2009 - 06:11 #5
Ok helt fint, skriv lige hvad det er for en tuner box du har.
Avatar billede zaskar Nybegynder
12. november 2009 - 22:46 #6
Hej silbidor, min boks er en Clint DT1 ! købte den i el giganten, den har både HD og MPEG4 ligesom din. Men, jeg ka sgu ikke rigtigt forstå det her, jeg kan godt få boksen timet til at den skal tænde på et bestemt program som jeg vil optage, jeg lader den stå tændt, og jeg timer derefter min DVD optager til at optage via EURO AV kanalen (som er der, DVD modtager signal fra boks) det hele forløber fint, men når jeg så skal se DVD optagelsen, står der skrevet i en boks ¨
henover billedet "Tiden for optagelse er udløbet" jeg ved ikke hvorfor den gør det ? og jeg kan ikke få det væk ! ellers virker det efter hensigten, men man kan jo ikke sidde og se en optagelse hvor det står skrevet henover skærmen !! nogen forslag til hvad jeg gør galt ??
Avatar billede Jensen DK Novice
13. november 2009 - 06:18 #7
Da jeg prøvede første gang, skete det samme for mig, jeg havde ikke tændt for boxen før at videoen startede sin optagelse, så efter at jeg har boxen tændt i forvejen har det virket.
Prøv hvis tiden på boxens timer er sat til f.eks. 21:15 så sæt videoen til 21:16 husk boksen skal være tændt når videoen starter.
Avatar billede dillerdallerX Nybegynder
12. december 2009 - 18:08 #8
Jeg er rimeligt interesseret i om det er lykkedes at få Clint DT1 til IKKE at vise den besked om at "tiden for optagelse er udløbet" ?!

Jeg har en mistanke om at der er præcis det samme halvdumme elektronik inden i den AGK 10359 jeg lige har købt i Føtex (430,-)
Den gør præcis det samme, men klikker den kanal af med "OK" i EPG - som man ønsker boxen skal vise. Og den kvitterer så med st smaske den blå skærm op i den optagelse der kommer ud af det på HDD optageren ...

Håber der er en løsning? indlæg #7 tror jeg ikke helt på, for min box er tændt konstant - via EPG beder man den jo bare om at starte bestemte kanaler på et givent tidspunkt. Og det mener den åbenbart at den skal fortælle om - og kræve et svar af brugeren med den blå boks.... Øv
Avatar billede dillerdallerX Nybegynder
12. december 2009 - 18:37 #9
har lige fintænkt :), og måske kan Clint/AGK boksen mærke at der "ikke er strøm" på det scartstik som skal "modtage/optage" den kanal den skal til at vise ?
Og det er måske dét de mener med den dumme besked som man SKAL reagere på med ok eller exit.... (Og hvis det er sandt, så var indlæg #7 jo helt korrekt.)

Men med tanke på at man SKAL slukke mange hdd optagere for at kunne lave timeroptagelser, så ville det vel være mildt sagt dumt af MPEG4 boksen at  forlange at der skal være noget tændt i den "anden ende af scart stikket" ?

Håber jeg er forståelig ? :)

- Og håber at Clint/AGK tager sig sammen og leverer en mulighed for at undgå denne besked!
Avatar billede zaskar Nybegynder
13. december 2009 - 20:12 #10
Halløj dillerdallerX,

Jamen jeg har sgu stadig ikke fået mit til at virke !! og jeg har prøvet alt også at have box tændt inden timeroptagelsen går igang på DVD etc, den latterlige besked bliver ved med at være der, det virker fint med at optage det program som boxen står tændt på og så bare sætte DVD timeren igang, men det løser jo ikke at man kan få boxen til at tænde og slukke på flere forskellige programmer automatisk !!
Avatar billede Jensen DK Novice
14. december 2009 - 06:08 #11
Jeg har en AGK 10359 og hos mig har det virket lige siden jeg brugte tidligere vejledning #7
Avatar billede dillerdallerX Nybegynder
14. december 2009 - 19:07 #12
Ja, jeg kan kun sige at jeg nok har kastet lidt mange bolde i luften nu - for jeg fandt en både en anden digibox og an hdd-recorder igår.
Byttede min Clint/AGK til en "United" (450,-) i samme Føtex. Vile have prøvet en Maximum - men dén havde de så ikke fået hjem. Blev skuffet da jeg så at manualen havde samme menubilleder som AGK - så det måtte være samme indhold i noget andet kinaplastik. Men menuenrne var i praksis en lille smule anderledes, så måske er firmware også en lidt anden version på United. Bottomline er at den i formiddags stod og skiftede mellem 5 ligegyldige kanaler, og min nye hddrecorder gjorde det samme. Ikke EN besked er blevet optaget på de nye optager, som også SKAL være slukket før den kan starte timer job.

Så jeg er glad, discount mærket "United" dur faktisk :)
(Er jeg næsten sikker på ...)

Silbidor, jeg ved sgu ikke hvad jeg skal sige - jeg havde 3-4 jobs med den gamle AGK/Clint, hvor jeg kunne se at den MIDT UNDER optagelserne skftede beskeden ud alt efter hvilket program den skulle til at vise. Totalt weird! :)

Gad vide om digiboksen kan sige hvilken firmware version den har ?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2009 - 06:34 #13
Den kan godt vise dig hvad der er installeret af software, har set det flere gange, tast menu ryk hen til tandhjulet og værktøjet, tast information, på min står der!
Model:10359
SW:90629.90718.1
HW:5007.2836.1
Avatar billede dillerdallerX Nybegynder
15. december 2009 - 18:54 #14
Minsandten !
Kunne være sjovt at jeg lige havde tjekket den "gamle" AGK ....

Min nuværende United siger

model 10360
SW : 1126.1126.1
HW: 5007.2806.1

Takker :)
Avatar billede dillerdallerX Nybegynder
15. december 2009 - 21:21 #15
Allersidste nyt - United digiboxen viser faktisk samme besked som AGK/Clint.

Sad lige og så DR1 mens tiden kom frem til start på et TV2 program som var "timet" og den blå boks kom frem - lidt mindre og minsandten med en timer på 7-8 sek som talte ned.
Nice.
Avatar billede glkirkevej11 Praktikant
18. august 2011 - 15:28 #16
Hej -jeg har fundet en DT-1 boks.Da jeg iforvejen har en Abeo fra Aldi ,kunne jeg se at menuerne er fuldstændig de samme.Abeo'en kan optage og pause og har timeshift.
Jeg prøvede så at opdatere firmwaren med den fra Abeo'en-filen hedder det samme-men det duede ikke ,når den blev sat på standby og tændt igen begyndte den at søge kanaler.
Omigen - ind på clint's hjemme side og finde boksen -og hovsa de har jo en boks DT-11 -den kan optage ,hente ny firmware til 11'eren,udpakke MTC_MSD7828_DH2836.AP over på et usb stik, huskden skal ligge i roden-ikke i en mappe.
I me3d usb stik tænde boksen -ind i menu - multimedia - musik - vælg filen MTC_MSD7828_DH2836.AP tryk OK - OG VENT SÅ TIL BOKSEN FORTÆLLER AT DU SKAL GENSTARTE - og genstart så på hobedafbryderen.Vejledningen siger at du skal gendanne fabriksindstillingerne - det har jeg aldrig gjort.
Og Vupti nhar du en optager ,der kan gemme i HD og det hele.