Avatar billede hjald8 Nybegynder
23. november 2009 - 07:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indhold i Excel som ikke kan læses

Hej

Jeg har lavet en Excelfil med en del makroer, userforms mm.
Normalt har jeg ikke problemer med at brugerne ikke kan bruge filerne.

De har normalt sat deres Excel op til brug/accept af ActiceX, makroer mm.

Nu får de følgende fejl:

1) En dialogboks der kommer frem med følgende besked: Der er fundet indhold i filen, som ikke kan læses. Vil du gendanne projekmappens indhold. Hvis du har tillid til projektmappens kilde skal du klikke Ja.

2) Dernæst kommer en dialogboks med følgende:
Overskrift: Reparationer i xxxx.xlsm.
Underoverskift: Excel kunne åbne filen ved at reparere eller fjerne indholdet, der ikke kunne læses.
Tekst:
Fjernet funktion: Ekstern formelreference fra /xl/workbook.xml-del (Projektmappe). Fjernet funktion: Ekstern formelreference fra /xl/styles.xml-del (Typografier)

Har nogen en fornemmelse for hvad jeg har gjort fejl - eller hvilket forhold, som skal indlæses i Excel - eller indstilles i Excel.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2009 - 08:41 #1
Jeg tror der er kommet en fejl i filen ved et uheld. Har du en ny fil liggende som backup?
Avatar billede hjald8 Nybegynder
23. november 2009 - 08:58 #2
Hej.
Jeg oplever ikke fejlen på min maskine.

Men jeg kan simpelthen ikke finde den 'knap' som skal skrues på for at fjerne denne fejl på brugerens maskinen.
Eller hvilken funktion/'ting' som er sat 'til' på min maskine - men ikke på brugerens?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. november 2009 - 09:35 #3
Har brugeren Excel 2007 installeret på sin maskine?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. november 2009 - 09:41 #4
Eller, har du sendt filen via mail?
Hvis ja, kan det måske hjælpe, hvis brugeren gemmer filen på harddisken, inden de forsøger at åbne filen....
Avatar billede hjald8 Nybegynder
23. november 2009 - 12:50 #5
Hej.

>Vejmand. Jep,brugerne har Excel 2007. Ville jo også gerne have det til at virke uanset hvorledes filen behandles i mail - ved godt at det nogen gange driller.

Det at lægge det ud på eksperten.dk sætter nogle tanker i gang. Jeg var inde i VBA'en under Tools/Reference. Det har jeg som standard sat op til håndtering af microsoft Outlook 12. Der stod endda 'MISSING' ud for denne. Efter dette virkede det - i hvertfald til at jeg får melding om andre fejl.

Lidt ærgerligt, at man ikke kan have disse referencer på uden at den brokker sig. De skal vel kun tages i brug når forudsætningerne herfor er tilstede.

Jeg tror at problemet er løst.
Avatar billede hjald8 Nybegynder
21. december 2009 - 15:04 #6
Denne lukkes - da løsningen var #5