Avatar billede Trolden_75 Nybegynder
24. november 2009 - 18:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PCI Express 2.0x16 og PCI Exprss x 16

Ja jeg udlover lifge lidt point til den hurtigste her. Jeg har kvajet mig og købt et grafik kort som skal køre på PCI Express 2.0 x16 og det er der ikke på mit bundkort det er ganske almindelig PCI Express (jeg vidste ikke der var flere muligheder) og nu vil jeg så købe et bundkort der kan understøtte mit nye GK, og spørgsmålet er sikkert ikke særlig svært, jeg vil bare gerne undgå at dumme mig igen.
Jeg har været ved at kigge på div bundkort og på nogle af dem står der de undersstøtter PCI Express x1 og PCI Express x16 og på andre er det PCI Express x1 og PCI Express 2.0 og en tredje er PCI Express x1 og PCI Express2.0 x16. Så er mit spørgsmål er PCI Express 2.0 og PCI Express 2.0 x16
og PCI Express x16 det samme eller er det 3 forskellige muligheder ? Håber der er en der kan spare mig for lidt penge her.
Avatar billede justrace Novice
24. november 2009 - 19:12 #1
PCI-Express og PCI-Express 2.0 er at sammenligne med USB 1.1 og 2.0.

PCO-Express x16 er en stiktype, og PCI-Express x16 og PCI-Express 2.0 x16 er igen forskellen på de 2 USB.

Dvs at du, lige som med USB, kan sætte et PCI-Express 2.0 x16 i et PCI-Express x16 bundkort.

Altså kan du godt sætte dit grafikkort i, men kommer selvfølgelig til at mangle lidt af topydelsen.
Avatar billede Trolden_75 Nybegynder
24. november 2009 - 22:53 #2
Mange tak for svaret. Jeg har fundet et kort der har PCI-Express 2.0 x16 så det vælger jeg at købe. Hvordan afgiver jeg så de point ?
Avatar billede justrace Novice
24. november 2009 - 22:56 #3
Velkommen til eksperten. :)

Det kan du når jeg har lagt et "Svar".
Avatar billede Trolden_75 Nybegynder
24. november 2009 - 22:58 #4
Tak for velkomsten og det fyldest gørende svar :)
Avatar billede justrace Novice
24. november 2009 - 23:28 #5
Selv tak, det var så lidt.
Avatar billede netpost11 Nybegynder
05. januar 2010 - 13:50 #6
endelig et svar man rent faktisk fik noget ud af og til at forstå.... genialt..
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2010 - 16:16 #7
Tak-tak, man bliver jo helt forpustet med alle de pæne ord. :)