28. november 2009 - 19:12Der er
8 kommentarer og 1 løsning
En julegave fra eksperten: lav det smartere at lukke spoergsmaal!
Jeg er en af dem der forstyrres naar brugere ikke lukker spoergsmaal der ikke mere er aktuelle. (Hvis jeg ikke var saa taalmodigt og bekersket et menneske kunne jeg fristes til at sige at det er uforskammet.) Men selv om det ikke er svaert at lukke et spoergsmaal der ikke er kommet brugbart svar paa saa er det mildest talt ikke saerlig smart at man skal oprette et svar uden indhold og acceptere svaret. Det lyder som en vittighed. Vi arbejder for at stoette et system der skulle stoette os. Saa laenge det er saadan det virker maa vi jo goere det (vi betaler ikke noget for at bruge Eksperten.) Men det burde laves saaledes at en bruger der har oprettet et spoergsmaal der ikke er kommet brugbart svar paa kan lukke spoergsmaalet uden videre. Eller er det mig der er tosset?
Hør episode 17 af vores podcast om Fremtidens Arbejdsplads med Tine Stallknecht Ottesen her
30. april 2024
Slettet bruger
28. november 2009 - 19:21#1
det lider vi alle under.
der er 2 linier over dette felt
kommentar
svar
man kunne jo bare fjerne kommentar fordi der er mange der bare bruger svar, også de gamle og engang imellem gør jeg det fandeme også når det bliver lidt for smart det hele - så er det jo bare at markere den man vil give point og acceptere men det er jo ikke sikkert serveren herinde vil accepterer det - kommer jo an på hvordan den er sat op.
glæd dig over du hjælper nogen og glem alt det andet kævl
Det er mit indtryk at problemet som regel er at få dem ind og kigge på spørgsmålet ikke det arbejde de skal lave for at lukke.
Endvidere kan metoden jo kun bruges ved "ingen svar & ingen løsning" ikke ved "har selv fundet løsning" - i sidste tilælde skal løsningen (ifølge reglerne) postes.
Både og - både og. Det giver selvfølgelig mening med at brugeren burde kunne lukke spørgsmålet uden noget og så forsvandt spørgsmålet, hvis der efter brugerens mening ikke var noget brugbart ... men, vi ville have alt for svært ved at pege fingre efter (de få) brugere der får hjælp og så blot klasker spørgsmålet i med henvisning til at der ikke var noget brugbart.
- Hertil kommer problemet med at selvom spørger ikke lige kunne bruge kommentaren til det problem, kunne det være at en anden kom forbi senere og det hjalp på hans problem, som havde ligheder med spørgers problem.
... Men, taler vi om oprettede spørgsmål, hvor der slet ikke er lagt nogle kommentarer i, ja så burde spørger kunne klaske skidtet i igen (så det forsvandt for alle undtagen admins).
- Grunden til at man nok først skal lægge svar og så acceptere er nok for at få pointene ført tilbage igen.
En knap til at lukke med status ingen løsning fundet(stadig synlig tråd), ville selvfølgelig være bedre end lukket med tomt svar og status "Løst".
...
- Måske var det en idé med noget ála, Lukker du ikke dit spørgsmål indenfor 1 måned efter den nyeste lagte kommentar er kommet, så lukkes spørgsmålet automatisk grundet anset forældelse og pointene tilfalder Ekspertens årlige jule-point lotteri.
- Du kan se en liste over hvornår dine spørgsmål lukkes grundet forældelses fristen under din oversigt over åbne spørgsmål.
mclemens - jeg foreslaar ikke at spoergsmaalene skal forsvinde og jeg foreslaar ingen aendring til det nuvaerende system med at spoergsmaal forbliver synlige med status lukkede og at points foeres tilbage til spoergeren hvis der ikke er brugbare svar. Hvad jeg siger er det: i de tilfaelde hvor der ikke er brugbare svar (og hvor spoergeren ikke selv har fundet en loesning han kan forklare til vi andre) burde der vaere for eksempel en lukkeknap der ville soerge for at spoergsmaalet skifter farve (groen som nu eller maaske en saerlig farve for spoergsmaal der ikke resulterede i brugbare svar) og soerge for at pointene foertes tilbage til spoergeren.
Jeg giver arne_v ret i at det ikke er noget STORT problem, men saerligt professionelt er det da ikke. Jeg ville da skamme mig lidt hvis jeg leverede til en kunde, lad os sige et pizzeria, et online bestillingssystem saaledes at kunder der aabner en bestillingsformular men ikke finder en pizza efter deres smag skal afgive en tom bestilling for at komme ud.
det ville være fint, hvis bare svar/kommentarer var på plads i real-tid, og ikke med forsinkelse. Det er database-opdateringen, der går galt - den er sløv, og i perioder klikker man ind på et svar, som så ikke vises, da eksperten ikke er opdateret. Så venter man - og trykker F5 - eller finder på noget andet at lave.
Jeg er helt klart med på ideén med den lukke knap og den alternative lukke status/farve(lukket uden løsning - evt. rød). ... Men jeg hælder også lidt til Arne's teori om at problemet er at få folk ind på E´ igen (om det så er for at så er for at trykke på knappen eller svare og lukke - jeg tror det bliver det samme problem).
Jeg så gerne en automatisk lukning ved tråde hvor der ikke blev lukket af spørger - uden at spørger belønnes ved at få point retur ved auto lukning.
Jeg er enig med de indlaeggere der siger at hovedproblemet i forbindelse med lukning af spoergsmaal er at faa spoergsmaalsstillerne til at gaa ind og foelge op paa deres spoergsmaal.
Jeg konstaterer at der er delte meninger om hvorvidt maaden at lukke spoergsmaal paa hvor der ikke er brugbare svar (og som spoergeren ikke selv fandt en loesning paa) er et problem. (Et par andre problemer blev bragt op i nogle af indlaeggene.)
Ikke desto mindre vil jeg sige til vores admins: Naar engang i har faaet hold paa de umiddelbare problemer, saasom at indlaeg somme tider ikke er synlige, og "braender i aanden" efter forbedringer saa foreslaar jeg at i fjerner det at man skal lave tomme svar for at kunne lukke et spoergsmaal visse spoergsmaal.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.