Avatar billede Slettet bruger
12. december 2009 - 08:45 Der er 7 kommentarer

Beskyttelse af billede

Hej. I forbindelse med oprettelse og udgivelse af websted i Sharepoint Designer ønsker jeg at beskytte udvalgte billeder, så læseren ikke kan gemme dem lokalt.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. december 2009 - 10:33 #1
Hvis du ikke vil dele dine billeder, lægger du dem ikke ud på nettet. Så snart de kommer online, er der ikke noget at gøre.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. december 2009 - 10:34 #2
Det du kan gøre, er at f ex lægge et vandmærke over dem. Men at beskytte mod download, nej.
Avatar billede justrace Novice
12. december 2009 - 12:21 #3
Men du kan slå højremuseklik fra, så du i det mindste har blokeret for at mange ikke kan hitte ud af det.

Nu kommer der nok MAAANGE der siger at det er spild af tid, ikke er bugbart osv.. Men nu er alle mennesker ikke hackere, og eksperter.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2009 - 13:03 #4
OK - hvordan slår jeg højremuseklik fra?

Både Michael og justrace bedes lægge svar...
Avatar billede justrace Novice
12. december 2009 - 13:09 #5
Det ved jeg ikke hvordan gøres, men er der ikke en mulighed i FP til det?
Ellers prøv at google. :)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
12. december 2009 - 17:00 #6
Lige det med at højreklikke er ikke givet du kan sikre dig helt imod.

Det afhænger af om folk bruger IE eller FF som browser.
Jeg har set en hjemmeside hvor der kommer en meddelse når man højreklikker - bruger jeg IE kommer menuen ikke frem, men bruger jeg FF så kommer den godt nok frem.

Og mht billeder specifikt så kan man jo altid tage et printscreen...
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. december 2009 - 10:01 #7
Samler ikke på point.