Avatar billede hassehansen Nybegynder
16. december 2009 - 21:46 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

venligst slet min konto

Jeg har en profil på exp.dk, og har ikke brugt i flere år, har ikke lyst til at have den her mere, vær venlig at slette min profil.

på forhånd tak,
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2009 - 22:19 #1
Eksperten sletter desværre aldrig en konto. Det ved jeg fordi,
flere har prøvet. Og man kan ikke engang forandre sit brugernavn.
Avatar billede justrace Novice
16. december 2009 - 22:43 #2
Kan du ikke bare lade være at bruge den?
Avatar billede buxxy Praktikant
17. december 2009 - 07:37 #3
Huh !?

Hvad er nu det for noget fis ?

Man skal sgu da være i sin gode ret til at få slettet ens profil - på div. hjemmesider. Hvis man vel og mærke ikke længere ønsker at deltage.

Hvad med evt. email/notificeringer vedr. mulige svar ? Dem vil man jo så stadig modtage - selvom man ikke længere ønsker at være en del af Ekesperten.dk ?

Det er sgu da på latterlighedens rand!

Nå, men det er jo også en af måderne at "score" mange bruger på/et evigt stigende brugerantal...

Tsk tsk..
Avatar billede justrace Novice
17. december 2009 - 12:39 #4
E-mail kan slås fra inde i din profil. :)
Avatar billede hassehansen Nybegynder
17. december 2009 - 16:11 #5
Jeg ønsker ikke at have en konto på eksperten.dk, og derfor i min gode ret til at få min profil slettet.

Det er et frit land vi lever i, så det må kunne lade sig gøre.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2009 - 17:44 #6
En konto bliver aldrig helt slettet, da de indlaeg der er postet far en konto af gode grunde stadig vil vaere der.

I V4 kunne man selv deaktivere sin konto, men den funktionalitet mangler i V5.

Andre har mig bekendt loest problemet ved at skrive til en admin og faa ham til manuelt at deaktivere.

Den praktiske forskel paa at goere det og bare undlade at logge ind er naermest ikke eksisterende.
Avatar billede Oleziba Nybegynder
17. december 2009 - 18:30 #7
Så vidt jeg ved er du ifht til datatilsynet ulovligt ikke at kuinne blive slettet/deaktiveret. Søg eventuelt på datatilsynets hjemmeside og kontakt dem, hvis en administrator ikke kan hjælpe dig. Prøv dog en admin først - det skal nok kunne lade sig gøre
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2009 - 19:07 #8
Det er under alle omstændigheder "god stil" at lukke sine spørgsmål først: http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/hassehansen
Avatar billede hassehansen Nybegynder
17. december 2009 - 19:49 #9
vejmand, de er lukket nu, så nu er jeg "klar" til at få fjernet min konto.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. december 2009 - 19:56 #10
Det kunne vel ordnes på den måde, at når en bruger ønsker sin
konto slettet, så bliver brugernavnet gjort inkognito.
D.vs. brugerens kontonavn bliver omdannet til B01- B02 osv.
medens spørgsmålene bliver i basen.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2009 - 20:00 #11
Naar indlaeg laengere nede refererer til brugeren ville det stadig vaere kaos.

Skriver man noget paa internettet skal man nok regne med at ligge navn til det i 1000 aar.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. december 2009 - 20:11 #12
Ak ja, problemet er ikke let at løse. Jeg tror det vil være en
god ide, hvis Eksperten giver nye brugere det råd, ikke at bruge
sit rigtige navn. Hvis f.eks. jeg ikke gider mere, har jeg ikke
noget problem, for off-line hvem fanden er det?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2009 - 20:18 #13
E tillader og naermest ligger op til brug af nick's, saa det er jo oplagt.

Men ved nogenlunde normal opfoersel paa sitet kan jeg dog ikke se nogen grund til ikke at laegge navn til sine indlaeg.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. december 2009 - 20:32 #14
Og hvem fanden er så arne_v *G*
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2009 - 01:33 #15
Et nick som det er ret nemt at finde navnet bag.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. december 2009 - 14:20 #16
arne_v
Ja i dit tilfælde er det rigtigt, men det skyldes jo kun, at
du selv har valgt, at skrive det i din profil.
I min profil finder man intet.
Men spørger har nok, med sit navn, og sin mail adresse, gjort det
nemt at finde ud af hvem han er. Og den mulighed burde kunne fjernes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2009 - 13:46 #17
Det er ikke et krav for at kunne bruge siden at man vælger at offentliggøre ens navn, adresse m.m.
Husk på at det ikke er påkrævet for at bruge siden, så man er rimelig anonym - med mindre man vælger at bruge sit navn som ens nick!

I så tilfælde er der intet at gøre -  heller ikke for datatilsynet, da man selv har angivet det nick.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2009 - 13:47 #18
Hvorfor mon jeg ved det, og har ret :)
Avatar billede justrace Novice
27. december 2009 - 13:55 #19
Se, dét er fame et at de spørgsmål hvor det burde være tilladt at tildele flere end 200. *GG*

God jul forøvrigt. :)
Avatar billede hassehansen Nybegynder
27. december 2009 - 14:51 #20
never mind, det er værre at blive slettet fra exp.dk end fra facebook... omg.
Avatar billede madiken Nybegynder
22. januar 2010 - 09:15 #21
Hej
Hvordan slår jeg min email fra inde på min profil? Jeg er en af dem der gerne vil slettes fra eksperten.dk, men det har jeg opgivet. Inde under kategorien "rediger profil" har jeg forsøgt at slette min email-adresse, men der kommer bare en lyserød rektangel frem, hvor der står at jeg skal skrive en gyldig emailadresse. Beklager hvis dette er et dumt spørgsmål, men jeg vil blive rigtig glad hvis der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2010 - 19:52 #22
Det kan man ikke, da folkene bag eksperten skal kunne komme i kontakt med brugerne.

Du kan evt. oprette en gmail og bruge denne som mailadresse her...?