Avatar billede vendelbo Nybegynder
03. januar 2010 - 14:58 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

cd-rom drev virker ikke

hej min acer aspire 3050 kan ikke finde cd-rom drevet. hvad gør jeg,
på forhånd tak vendelbo
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2010 - 15:02 #1
Prøv følgende. Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  -  Genstart Pc`en.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2010 - 15:06 #2
vendelbo nu er du ikke den slemmeste til ikke at lukke dine spørgsmål, men er du rar at kigge på dem og få dem afsluttet?

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/vendelbo
Avatar billede vendelbo Nybegynder
03. januar 2010 - 15:13 #3
hej har prøvet med at slette upperfilter men så ville vista ikke starte normalt
Avatar billede vendelbo Nybegynder
03. januar 2010 - 15:16 #4
har prøvet at slette upperfilter men så ville vista ikke starte normalt
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 15:17 #5
Prøv at køre systemgendannelse til før problemet opstod.
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2010 - 15:18 #6
Lyder mærkeligt, da der kun er ting vedr. CD/DVD drev i den mappe
Kører du f.eks med et program a.la Tunebite ?

Ellers kan du prøve at Klik på start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfror DVD/CD-drev
H-klik på dit DVD/CD-drev og vælg fjern og genstart pc`en
Lad Windows selv finde og installere det igen
Avatar billede vendelbo Nybegynder
03. januar 2010 - 15:20 #7
har kørt recover
Avatar billede vendelbo Nybegynder
03. januar 2010 - 15:23 #8
cd-rom drevet findes ikke i enhedshåndtering
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2010 - 15:29 #9
Er det en pc, hvor du kan skifte drevet ud med f.eks diskkete drev ?
Hvis ja, så prøv at tage drevet ud og start pc`en UDEN drevet.
Herefter slukker du den og sætter drevet i igen og starter normalt op.
Avatar billede vendelbo Nybegynder
03. januar 2010 - 15:34 #10
nej har har skiftet drevet med et nyt virker heller ikke.kan det have noget med driveren i bios at gøre
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2010 - 15:37 #11
prøv at gå i bios og se om det bliver registreret der.
Hvis ikke, så prøv at sætte den til at søge efter det.
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2010 - 15:39 #12
Du kan også tage drevet ud og starte den op i bios og derinde loader du default settings.
Lad den starte op og derefter lukker du den ned igen.
Montere drevet igen og start op, se om ikke den genkender og installere det
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 15:53 #13
"recover"=systemgendannelse?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 16:00 #14
Du har lukket tråden??? Er problemet løst?
Avatar billede vendelbo Nybegynder
03. januar 2010 - 16:05 #15
nej prøver en anden dag .men tak for hjælpen Hilsen Vendelbo
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2010 - 16:13 #16
Hmm, mærkelig måde at afslutte spørgsmål på!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 16:14 #17
Du må meget undskylde, men synes vi sidder lidt til grin her med måden du afslutter det hele på uden at sige noget. Kan ikke være rigtigt man skal trække info ud når man forsøger at hjælpe. Eller hvad mener du haverslev??
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 16:14 #18
To sjæle en tanke. glemte at opdatere
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2010 - 17:11 #19
VENDELBO>

Point er "løn" for hjælpen.
Ikke nogen du skal tage selv.
Du skal nu leve med problemet i 7 dage inden du spørger her igen.

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/vendelbo - du har ikke en eneste gang givet point til andre ... ??

Læs og forstå: http://www.eksperten.dk/faq#faq-5