Avatar billede justrace Novice
22. januar 2010 - 19:17 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Outlook er holdt op med at fungere, Genstarter...

Hej
Jeg har nu oplevet Outlook 2007 genstarter konstant, enten ved at klikke på en ny mail, eller skift visning til en anden konto (Har 5 IMAP konti).

Der er installeret ALLE opdateringer, og det har stået på altid.

Jeg har 4 maskiner, af forskellig konfiguretion, og det er det samme på alle maskiner.

Office 2007 med Bussines Contact Manager.
Vista 64 Ultimate og Home Premium, Vista 32 Ultimate og Home Premium.

Får denne fejl frem i "Problemrapporter":

Problemsignatur
Problemhændelsesnavn:    APPCRASH
Programnavn:    OUTLOOK.EXE
Programversion:    12.0.6514.5000
Tidsstempel for program:    4a89dc70
Fejlmodulnavn:    OUTLOOK.EXE
Fejlmodulversion:    12.0.6514.5000
Tidsstempel for fejlmodul:    4a89dc70
Undtagelseskode:    c0000005
Undtagelsesforskydning:    0053089b
OS-version:    6.0.6002.2.2.0.256.1
Landestandard-id:    1030

Ekstra oplysninger om problemet
LCID:    1030
Brand:    Office12Crash
skulcid:    1030
Bucket-id:    1440334065

Nogen der har en løsning?
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. januar 2010 - 21:39 #1
Er der noget her, der kan hjælpe dig:
http://office-outlook.com/outlook-forum/index.php/m/593669/#msg_593669
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. januar 2010 - 21:45 #2
Der er måske noget lidt mere kvalificeret hjælp at hente her:
http://www.corruptedfilerepair.com/File-Information/OLMAPI32.DLL-MAPI32-Microsoft-Corporation.asp
Prøv også denne:
http://support.microsoft.com/kb/972363
/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
26. januar 2010 - 00:18 #3
Syntes ikke der dukker nogen løsning frem. :(
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. januar 2010 - 21:55 #4
Jeg har ikke noget godt bud, men der må være noget at hente i logfilerne.
/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2010 - 00:15 #5
Kan du komme det nærmere hvor jeg evt. kan finde den?

Kan lige tilføje det er når jeg enten klikker på en ny mail, eller skifter til en anden mappe den går ned.
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. januar 2010 - 01:20 #6
Jeg har ikke selv Vista, men sikkert noget i samme stil, som i XP. Denne Computer/højreklik/Administartion/Logbog, eller inde fra kontrolpanelet.
/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
29. januar 2010 - 06:25 #7
Jo, der er temmelig mange der har Hændelses-ID: 7001.

Der står det her:
- System

  - Provider

  [ Name]  Microsoft Office 12 Sessions

  - EventID 7001

  [ Qualifiers]  0

  Level 2

  Task 0

  Keywords 0x80000000000000

  - TimeCreated

  [ SystemTime]  2009-12-10T20:05:34.000Z

  EventRecordID 431

  Channel OSession

  Computer Touch

  Security

- EventData

  Microsoft Office Outlook
  49715
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. januar 2010 - 12:17 #8
Jeg kan finde rigtig mange indlæg på nettet, som refererer til et eller flere af de samme punkter i din fejllog, men ingen eksakt magen til.
Det kunne tyde på, at din fejl skyldes noget specifikt i din opsætning.
Mit bedste råd til dig er, at sende din fejllog til microsoft, og se, hvad de kan komme op med.
Din opsætning er formentlig den samme på alle fire maskiner, og derfor vil du have samme problem på dem alle.
Forsøg evt. at ændre noget i opsætningen på en enkelt af maskinerne, og se, hvad der kommerud af det.
/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
31. januar 2010 - 12:27 #9
Ja, må se at få taget mig sammen til at kontakte dem.

Men mht. opsætning, kører de alle med standardopsætning.
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. januar 2010 - 14:39 #10
Prøv dette link, og læs JoeHobart´s svar:
http://www.windowsbbs.com/windows-2000/40538-what-causes-exception-code-c0000005-access_violation.html
Jeg ved ikke om du kan blive klogere af det, men det relaterer til en del af din fejlmelding: "Undtagelseskode:    c0000005"

Der refereres til en dybtliggende fejl, et forsøg på at benytte allerede optaget hukommelse, eller hukommelse, der er forudbestemt til andet formål.
Du kunne måske overveje, at ændre en af dine profiler til pop3 i stedet for imap, og se om det ændrer noget.
/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
31. januar 2010 - 14:56 #11
Hmm, det tyder på at outlook er beregnet til en enkelt profil. :)
Har prøvet med ingen imap, og på den ene maskine har jeg ike mindre end 20 imap-konti, uden forskel.

Kan der være sammenhæng mellem spammails, som outlook selv markerer som spam?

Altså forstået på den måde at hvis der er kommet en spammail, og jeg klikker på mappen, og den så går ned?

Ved bare ikke helt hvordan jeg får stoppet alt det spam?
Det er koncentreret omkring 2 mailadresser, som jeg ikke helt kan overskue at ændre, da der er knyttet en hulens masse til dem.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. februar 2010 - 18:00 #12
Hvordan står indstillingerne med hensyn til at læse mailen under markøren.
Hvis den står til at læse automatisk, så kunne det måske være en ide, at ændre det til kun at ske ved hjælp af mellemrumstasten.
På den måde vil outlook ikke forsøge at læse mails automatisk, når du skifter fra en mappe til en anden.
\\Funktioner/indstillinger/fanebladet "Andet".
/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
02. februar 2010 - 18:16 #13
Det står den allerede til.
Tror det må være standard, da det ikke er noget jeg har ændret.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. februar 2010 - 19:32 #14
Af de 3 muligheder skal kun den nederste være hakket af.

Standard er alle hakket af.
/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2010 - 22:24 #15
Kommer ingen vegne.

Læg svar.
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. februar 2010 - 23:08 #16
Hej Justrace.
Samler ikke. Gem dem til du får en løsning.
/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
11. februar 2010 - 23:14 #17
Helt ok. :)
Avatar billede hherskind Mester
18. maj 2011 - 11:11 #18
I en tilsvarende situation crashede Outlook 2007 konsekvent ved opstart med samme fejlkodeoplysninger:

LCID: 1030
Brand: Office12Crash
skulcid: 1030

Ved kontakt til Microsoft support checkede vi først, at Outlook kunne køre i fejlsikret tilstand: <outlook.exe /safe> angives i Win7-feltet 'Søg i alle programmer og filer'. Det kunne det godt.

Herefter gik vi i Funktioner/Sikkerhedscenter/Tilføjelsesprogrammer og klikkede Udfør til 'Administrer COM-tilføjelsesprogrammer'. Herinde fjernede vi så hak ved tilføjelsesprogrammer, som virkede unødvendige i min situation og klikkede OK.

Herefter kørte Outlook 2007 igen ved normal opstart!