Avatar billede Renek Novice
29. januar 2010 - 10:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Licensspørgsmål til office

Jeg skal have en officepakke som kan installeres flere gange efterhånden som man udskifter sin computer. Umiddelbart kan jeg se at man kan købe en OEM version (duer ikke) eller en pakke med 3 licenser (dur heller ikke, da jeg så i princippet kun kan formatere 3 gange). Jeg har kigget på MS hjemmeside, men kan slet ikke finde ud af det. Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede superanden Nybegynder
29. januar 2010 - 11:11 #1
Microsoft office 2007 Home & Student har 3 licenser.

Dette betyder at den må køre på 3 computere samtidigt. Hvis du formaterer så gælder licensen stadigvæk man installerer bare igen. Hvis man formaterer meget ofte kan man dog risikerer at den ikke vil accepterer end kode før man telefonisk har snakket med Microsoft men det tager 5min og aktiveringen bliver fint forklaret på computeren.
Avatar billede Renek Novice
29. januar 2010 - 11:21 #2
Okay? Jeg havde nemlig sådan en 3 licensting for nogle år tilbage og der åd den af mine licenser hver gang jeg formaterede. MEN...jeg er ikke kyndig i computere så jeg kan meget vel have gjort noget forkert :/

Så bare for at få det helt på det rene inden jeg tildeler dig point: du er helt sikker på det skriver?

Og i øvrigt tak for svar :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. januar 2010 - 11:29 #3
Jeg bekræfter lige superanden.

Jeg fik nyt bundkort i min Medion her for nyligt - rep. på garanti, og det resulterede i at både Office og Windows nægtede at køre videre - men de skulle blot aktiveres telefonisk, så kørte de igen.

Læg iøvrigt mærke til at du kan få en HOME OEM udgave - denne er der KUN én licens til.... (den snød mig :-)
Avatar billede Renek Novice
29. januar 2010 - 11:35 #4
Fantastisk - jeg takker begge, men kan desværre kun give superanden point :)