Avatar billede JArndal Nybegynder
04. februar 2010 - 14:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

32LH5000

Hej eksperter

Nu har jeg så et spørgsmål..
For ca. en uge siden købte jeg et LCD-TV fra LG i Bilka. Modellen hedder "32LH5000". Det er et 32" TV.

Spørgsmålet er så: Er der ikke indbygget DVB-C og DVB-T Tuner indbygget? Det har jeg læst på: http://alatest.dk/produktinformation/fjernsyn/lg-lh5000-series-lcd-tv-32-37-42-47/pd3-72710655,33/
Men jeg er i tvivl, for når jeg laver auto søgning på TV'et, kommer de digitale kanaler ikke?
Jeg har Yousee fuldpakken, og med en DVB-T Tuner skulle jeg kunne få Kanal 9, men den er ikke at finde..
Så kan det være at min model er en slags "beta" der ikke har de samme specifikationer som dem på ovenstående link?

På forhånd tak

                                      JArndal
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2010 - 15:54 #1
Digital Tuner Type  DVB-T HDTV/DVB-C
Indbygget Digital Tuner
Indbygget tuner til at modtage digital TV udsendelser.  MPEG4 (HDTV)
Power Consumption (In use / Standby)
Dolby® Pro Logic® IIx - The age of 7.1 surround sound for the home is here. But it's not just reserved for DVD movies encoded in Dolby Digital EX. With Dolby Pro Logic IIx, any movie, CD, TV program or video game can be enjoyed through this enhanced surround sound technology.

Pro Logic IIx is the first and only technology to expand any existing stereo- or 5.1-channel audio for a 6.1- or 7.1- channel playback, creating a seamless, natural surround soundfield that immerses you in the entertainment experience.

Dolby® Pro Logic® II technology processes any high quality stereo (two-channel) movie and music audio into five playback channels of full-bandwidth surround sound. A matrix surround decoding technology, Dolby Pro Logic II detects the directional cues that occur naturally in stereo content and uses these elements to create a five-channel surround sound playback experience. It's ideally suited for home theater systems, PCs, game consoles, and multichannel in-car audio systems (as Dolby Pro Logic II Surround).

Dolby Pro Logic II is fully compatible with all Dolby Pro Logic technologies. It provides optimal audio for playback in a 5.1-channel home theater system for the thousands of videocassettes and TV programs encoded in four-channel Dolby Surround (the encoding counterpart to Dolby Pro Logic's decoding technology. Dolby Pro Logic II also enables video game consoles to encode five-channel surround sound information into a stereo signal with virtually no impact on the console's CPU, which means all this extra audio won't slow your game down.

Dolby Pro Logic II can bring new life to your CD collection. Play your music through your home theater system, and you'll hear seamless, natural sound with new depth and detail - it's almost like hearing a newly remastered CD.In addition to enhancing playback, Dolby Pro Logic II can be used to encode TV programming to deliver a surround sound experience for viewers with stereo TV systems.

Dolby Surround is the consumer version of the original Dolby multichannel analog film sound format (Dolby analog and Dolby SR [Spectral Recording]). When a Dolby Surround soundtrack is produced, four channels of audio information-Left, Center, Right, and Mono surround-are matrix-encoded onto two audio tracks. These two tracks are then carried on stereo program sources such as videotapes and TV broadcasts into the home, where they can be decoded by Dolby Pro Logic® to recreate the original four-channel surround sound experience.

A result of Dolby's expertise in matrix surround processing, Dolby Pro Logic was the foundation for multichannel home theater, and was the reference decoder for creating the surround sound audio tracks in thousands of commercially available videocassettes, laser discs, DVDs, and television programs.

With the introduction of the Dolby Digital multichannel film sound format, Dolby Digital has replaced Dolby Surround as the preferred technology to deliver multichannel audio to consumers via DVD-Video, digital television, and games. However, every Dolby Digital decoder also provides a Dolby Pro Logic-compatible stereo signal on its analog outputs.  150 / 1 W
NTSC playback  Ja

http://www.pricerunner.dk/pi/2-1217781/TV/LG-32LH5000-Produkt-Info

så svaret er jo det kan det
husk du måske skal bruge kode til din egen
her bruger jeg 00150 tror jeg det er
Avatar billede JArndal Nybegynder
04. februar 2010 - 15:59 #2
okay, det var også det jeg troede.. smid et svar :)

men kan du lige forklare mig yderligere om det med den kode; hvordan får jeg "fat" i den, og hvor skal den indtastes?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2010 - 21:41 #3
Hej

Det er DVB-C vi har med at gøre her, og på ingen måde DVB-T.
LG har lavet en fejl, måske, i deres menusystem, som betyder at for at aktivere DVB-C skal du gå ind under "Indstil." i menuen, og herinde skal du vælge "Land" og herinde skal du sætte den til at være Sverige. Dette har ingen indflydelse på hvilket sprog din menu er på.

Så bliver du bedt om at skulle indtaste netværksnummer med mere.
Dette kan du finde her: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Saadan_goer_du/Indstil_tv_og_radio.aspx

Når du har indtastet dette fra YoySee's hjemmeside skal du lave en ny kanalsøgning - og så skulle den gerne finde alle dine kanaler digitalt.

Alle disse information, som du spørger om her kan i øvrigt også findes på LGs support-sider på deres hjemmeside.

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2010 - 08:02 #4
ok
Avatar billede JArndal Nybegynder
05. februar 2010 - 14:38 #5
dannielsen: mange mange gange tak :D smid et svar, hvis du vil have pointene
treatmenice: som dan skriver, så stemmer det ikke overens med det su har skrevet desværre.. og han har sådan set løst problemet, så jeg giver ham pointene. men hvis han ikke vil have dem kan du få dem.

endnu engang tak dan :D
god weekend

                                        Jonas Arndal
Avatar billede JArndal Nybegynder
05. februar 2010 - 14:50 #6
men endnu et tillægsspørgsmål: på mange af DTV kanalerne står der: "Intet CI-modul" hvad betyder det? jeg kan ikke se de kanaler hvor det står, og der er ret mange det står ved!!!
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2010 - 16:52 #7
ok! Hermed et svar.

Et CI-modul er det kort, som du kan/skal sætte ind i den port som er på siden af tv'et...

Nu hvor du sikkert ikke har nogen digitalpakke hos YouSee, men blot en almindelig pakke 1,2 eler 3, så skal man ikke have sådan et kort. Så får du blot de tv-kanaler du havde i forvejen, bare i digital kvalitet nu.

Der hvor tv'et skriver "Intet CI-modul" er ved de kanaler, som er ekstrakanaler hod YouSee - og derfor er de kanaler kodet (medmindre man har sådan en modul)...

Derfor bør du på dit tv lave en favoritliste over de kanaler du vil se, så behøver du ikke bladre så meget mellem kanalerne. Selvom tv'et allerede har fundet de kanaler, som er kodet også...

Gav dette mening? Ellers spørg endelig igen...

\Dan
Avatar billede JArndal Nybegynder
05. februar 2010 - 17:26 #8
det gav fint mening :D mange tak
point givet