Avatar billede hede98 Nybegynder
24. februar 2010 - 13:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brev fletning fra Word

Hej

Jeg har en kundedatabase i Access, hvor jeg gerne vil lave en knap, som åbner et word dokument og indsætter nogle informationer fra den kunde jeg er placeret på.

Nogen der kan hjælpe? jeg sender gerne databasen
Avatar billede mugs Novice
24. februar 2010 - 14:20 #1
Du indsætter bogmærker i dit word-dokument og bruger nedennævnte koder i Access. Så indsættes FELTNAVN1 ved BORMLRKENAVN1 o.s.v. Husk i Access atl ave en reference til Word:

Private Sub Kommandoknap21_Click()
Dim objword As New Word.Application
Dim WordDoc As New Word.Document
On Error GoTo Errorhandler
Set WordDoc = objword.Documents.Add("Sti til Word-dokumentet.doc")
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "BOGMÆRKENAVN1", Me!FELTNAVN1)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "BOGMÆRKENAVN2", Me!FELTNAVN2)
objword.Visible = True
DoCmd.Hourglass False
End Sub

Function InsertAtBookmark(objWordDoc As Word.Document, strBookmark As String, strText As String) As Boolean
With objWordDoc.Bookmarks
If .Exists(strBookmark) Then
.Item(strBookmark).Range.Text = strText
InsertAtBookmark = True
End If
End With
End Function
Avatar billede hede98 Nybegynder
24. februar 2010 - 15:39 #2
OK

Jeg vil gerne have at jeg i en boks kan vælge mellem mine forskellige dokumenter.

Boks    Filnavn
Tilbud  Tilbud.doc
Fax    Fax.doc
Ordre  Ordre.doc
Avatar billede mugs Novice
24. februar 2010 - 17:02 #3
VARb er navnet på din combo i formularen:

Private Sub Kommandoknap21_Click()
Dim objword As New Word.Application
Dim WordDoc As New Word.Document
Dim VARa As String
Dim VARb As String
VARa = "STI TIL WORD-DOKUMENTER"
VARb = Me.Combo
Set WordDoc = objword.Documents.Add(VARa & "/" & VARb & ".doc")
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "BOGMÆRKENAVN1", Me!FELTNAVN1)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "BOGMÆRKENAVN2", Me!FELTNAVN2)
objword.Visible = True
DoCmd.Hourglass False
End Sub
Avatar billede mugs Novice
25. februar 2010 - 16:43 #4
Hvordan går det her?
Avatar billede hede98 Nybegynder
09. marts 2010 - 15:31 #5
Hej Mugs

Undskyld, har haft rigtig tralvt, vil du ligge et svar!
Avatar billede mugs Novice
09. marts 2010 - 15:39 #6
Jeg har fået point - Og tak for det.
Travlhed kommer til os alle ind imellem, men det ville være rart, hvis vi skrev noget i stil med dette:

- Ferie, vender tilbage om en uge.
- Checker dit svar på MAN.

eller noget lignende. Så ved vi, at der ikke kommer kommentarer før. Det anser jeg for fuldt lovligt.