Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2010 - 17:45 Der er 1 kommentar

Fritlægning i Indesign CS2

Hej eksperter

Kan I venligst oplyse mig om, hvorvidt det er muligt at fritlægge et billede i Indesign CS2, eller om ,det skal være gjort i et billedbehandlingsprogram inden import?

Beskrivelse?
Avatar billede prodic Mester
10. marts 2010 - 18:08 #1
Resultatet er af svingende karakter, men prøv dette:
Object->Clipping Path->Options og sæt den til "Detect Edges".
Det er InDesigns eget forsøg på en fritlægning.
Der ud over så må du ty til en allerede skabt clipping path(lavet i et billedebehandlingsprogram af en anden) eller ved selv at lave det via enten en clipping path eller layer masks i et billedebehandlingsprogram.