Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2010 - 17:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Valg af Harddisk

Hej skal til at skrifte min harddisk og hvilken skal jeg vælge?
Max 600kr.
Gerne 1000TB
har kigge på denne men hvad synes i??
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=575186
hvor nemt er det at skifte harddisk skal man installer Windows eller skal man bare kopi de data fra den gamle over på den nye??

Vh
  - kasper
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2010 - 17:47 #1
alle diske er stort set lige gode (i samme prisramme)
Hent Macrium Reflet, og lav et image af din nuværende disk over på en ekstern disk (den pakker, så ubrugt plads ikke tælles med)
Lav så også en nødstart-cd i samme program.
Skift til den nye/tomme disk, og boot på nødstart-cd fra macrium - og indlæs image.
Første gang du starter windows herefter vil den sige noget med, at disken er ændret, og genstart er påkrævet - genstart, og så er du færdig med det.
http://www.macrium.com/reflectfree.asp
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2010 - 17:51 #2
OBS den Advanced Format Hard Drive står der nede under. hvad er det??? skal man bruge Windows CD?
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
22. marts 2010 - 18:05 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2010 - 18:08 #4
det 'format' har intet med formatering af drevet at gøre, men er henvisning til den fysiske konstruktion af drevet.
Advanced Format Hard Drive
De mener at have lavet et, der er optimeret mht lavt strømforbrug.
Avatar billede JArndal Nybegynder
22. marts 2010 - 18:08 #5
1000 TB!!!
Håber du mener 1 TB eller 1000 GB.
Tror ikke man kan få 1000 TB for 600 kr. :D
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
22. marts 2010 - 18:10 #6
Helt specifikt så henviser advanced format til 4KB sektorer. Men det står der meget mere om i den der anandtech artikel
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2010 - 18:37 #7
ja 1 Tb :) hehe
men skal jeg bruge windows cd`en?? for det er gået i stykker :(
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2010 - 18:49 #8
ja 1 Tb :) hehe
men skal jeg bruge windows cd`en?? for den er gået i stykker :(
Avatar billede Nielsen15 Nybegynder
22. marts 2010 - 19:06 #9
Har købt en WD 1 TB 10EADS (green). Den er udvalgt af to grunde: den er strømbesparende og støjsvag. Har aldrig haft problemer med den, og synes dens hastighed er fin på trods af en lavere spin-hastighed.
-Nielsen
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
22. marts 2010 - 19:10 #10
Du kan godt lave en kopi (klone den). Det, du skal være opmærksom på, som skrevet i den artikel, er hvordan partitionerne er oprettet. Hvis ikke de ligger rigtigt, så arbejder harddisken ikke optimalt (det kan bl.a. det der værktøj rette op på).
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2010 - 19:23 #11
du skal bare bruge et image af din nuværende - og da du ikke har en brugbar windows-cd, så se at komme i gang med backup'en.
Dør din harddisk inden image-kopi er oprettet, så har du for alvor problemer.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2010 - 20:45 #12
hvordan laver man det??? har prøvet med acronis men kunne jeg ikke rigtigt finde ud af det :) skulle jeg lave en back up på en skive ?? det synes jeg ikke jeg kan i det program??
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 13:17 #13
ingen svar???
Avatar billede claes57 Ekspert
23. marts 2010 - 13:47 #14
image - se mit første indlæg - macrium er lige til at gå til.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 19:43 #15
okay skriv et svar
Avatar billede claes57 Ekspert
23. marts 2010 - 21:03 #16
ligemeget...