Avatar billede gejl Nybegynder
25. marts 2010 - 13:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pris på domænenavn?

Hejsa Eksperter

Jeg er blevet kontaktet af et firma som gerne vil købe mit domænenavn: www.den1april.dk

Domænet bruger jeg til mit kommende bryllup her den 1. april 2010.

Firmaet som gerne vil købe mit domænenavn har netop købt alle de 365 andre datoer i denne serie, dvs. fra www.den1januar.dk til www.den31december.dk, men opdagede at de manglede en, nemlig MIN!

Jeg sagde i telefonen at jeg muligvis godt ville sælge domænet efter bryllupet, og vi aftalte derfor at snakkes ved lige efter den 1 april og udveksler kontaktoplysninger (Telefon/email).

30 min senere modtager jeg så en mail hvor jeg får et tilbud på 2.500,- kr for overdragelse af domænenavnet.

- Men synes I ikke at det er for lidt? Jeg står jo med trumf-kortet på hånden!

Det skal siges at firmaet skal bruge alle domænerne til et kommericielt stunt til et af landet største auktionshuse.

- Hvad synes I at jeg skal tage for domænet?

Det har lidt symbolsk værdi for min kommende kone og jeg da det jo er vores bryllupsdag, og vi havde regnet med at vores bryllupsbillede skulle have været derop og ligge bagefter! Men alt er jo til salg for penge

Har selv overvejet at skrive til dem at 2.500 kr er jo kun en normal dagsløn for en webudvikler som mig og de må komme med et seriøs bud hvis de vil købe den af mig!

Håber på lidt hjælp!

Med venlig hilsen

Klaus Gejl
25. marts 2010 - 14:12 #1
2.500 Dkr. !!! -> Helt til grin <- !!!
>50.000 Dkr. !!!

(Flot side iøvrigt http://www.den1april.dk/ - og tillykke med det...)
Avatar billede gejl Nybegynder
25. marts 2010 - 14:25 #2
Synes også selv at de 2.500 kr er til grin. Men hvordan ville du skrive til dem at du ville have 50.000 kr for det?

Tak for rosen af siden.. Det er såmænd bare en lille pdffile der er sat i en Epaper...
Avatar billede double-g Juniormester
25. marts 2010 - 15:54 #3
Så længe du kun benytter den1april.dk til at viderestille til Epaper, så løber du faktisk en reel risiko for at Klagenævnet for Domænenavne ved en klage vil træffe den afgørelse, at domænet uden vederlag skal overføres til firmaet jvf. eof.dk-sagen

http://www.version2.dk/artikel/12124-klagenaevn-konfiskerer-html-fri-domaener

og orango.dk-sagen

http://www.comon.dk/nyheder/Domaene-ejer-mister-navnet-efter-ni-ar-1.247341.html

Godt nok er den1april ikke et firmanavn men formanden for Domæneklagenævnet, højesteretsdommer Lene Pagter Kristensen udtaler i forbindelse med Orango.dk sagen:

»Der er kommet en bestemmelse i den nye domænelov om, at man skal overholde god domænenavnsskik. Heri indgår også en interesseafvejning. Hvis du har et navn, der har helt speciel værdi for dig, så kan det være meget generende, hvis andre sidder på det domæne, uden rigtig at have nogen interesse i det,«

Så hvis jeg var dig ville jeg smide en side om brylluppet ind på adressen som lyn og torden, bare for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede Rakkey Nybegynder
25. marts 2010 - 18:29 #4
Hvis jeg var dig ville jeg skrive, at du ikke var intra i det tilbud de fører. Og så sige at 10+ så kan i tale om det.
Men ja lad vær med at dirigere den væk fra domainet ellers kan de næsten bare tage det væk fra dig
Hilsen Mads
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
27. marts 2010 - 20:44 #5
Jeg handler en del med domain navne og prisen er for mig realistisk.

Domain navnet repræsenterer for dig ingen synderlig værdi og derfor ville jeg klart anbefale at du tager imod tilbuddet eller sætter et modbud tæt på.

Typisk får jeg tilbudt under 10 kilo og domain navne med betydelig større navne værdi.

Hvis du beder om 50.000 køber firmaet bare d1april.dk eller noget lignende og venter til du ikke gider have domainet mere.

Dog skal du bemærke at firmaet, du her er i kontakt med benytter dandomain, som er DYRT og de bruge anonymitet i dk-hostmaster = der kan være tale om et firma, der hat penge i maskinen.

Mit bud = 7.500 og slut på 5.
Avatar billede double-g Juniormester
14. april 2010 - 16:46 #6
Hvad endte du så med at få ??
Avatar billede gejl Nybegynder
02. september 2010 - 09:04 #7
Det endte med 5.000 kr ned i min lomme...
Avatar billede gejl Nybegynder
02. september 2010 - 09:05 #8
Lukket