Avatar billede Mathias Praktikant
30. marts 2010 - 13:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Formatering af Mac OS X

Hej
På det sidste er jeg begyndt at føle at min mac er begyndt at være langsommere i forhold til at begynde med, så jeg tænkte at det nok var en idé at formatere den en gang. Jeg har taget en backup af hele mit system med Apples Timemachine, og så ville jeg høre, om jeg bare kan formatere nu og så bruge timemachine til at kopiere alle mine gamle programmer, dokumenter, settings osv. tilbage hvorefter den gerne skulle køre som den plejer, blot formateret?

vh Mathias
Avatar billede f-bs Nybegynder
30. marts 2010 - 14:13 #1
Det skulle du sagtens kunne, dog tror jeg ikke det gør den helt store forskel.
OS X er slet ikke som Windows, hvor du virkelig kan mærke en forbedring når du formatere.
Apple skriver selv en lille smule om det her: http://support.apple.com/kb/ht1375

Jeg tror dog når du benytter TimeMachine til backup/restore, restore den ind på disken "som dataene nu skal ligge" så de ikke ligger spredt, men igen, det er marginaler.

Hvis du ikke kører Snow Leopard var det en idé at ofre en opgradering her, det gav en mærkbar forskel på min maskine.

/f-andersen
Avatar billede Mathias Praktikant
23. september 2010 - 17:56 #2
Løsning på spørgsmål er fundet