Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 11:42 Der er 2 kommentarer

Synlighed på nettet

Hvis man ønsker at oprette en hjemmeside for en lille lokal virksomhed, vil man jo gerne være synlig på nettets søgemaskiner m.v.

Hvordan bliver man lettest synlig uden omkostninger?

Er der forskel i metoden afhængigt af om man selv bygger hjemmesiden fra bunden i html/sharepoint designer eller bruger værktøjer som Google hjemmesider eller 123hjemmeside?
Avatar billede DonTorro Nybegynder
15. april 2010 - 12:34 #1
* Sørg for at mange andre websites linker til dit website. Googlebot følger nemlig alle links den støder på.
    * Tilmeld dit nye website www.google.com/addurl.html for at blive opdaget hurtigere.
    * Lav altid dit CSS/JavaScript etc. i eksterne filer. Dette vil gøre det hurtigere for søgemaskinen at finde dit indhold.
    * Tilmeld dig dmoz.org og håb på at dit website bliver godkendt - dmoz.org er en vigtig side, som google bruger til at indsamle information fra.
    * Valider altid din html-kode; fx på http://validator.w3.org/
    * Brug så vidt muligt alle h1-6 tags, hvor < h1 > typisk er firmanavn, og < h6 > er de mindste undertitler.
    * Title-attributen er essentiel, og skal indeholde nøgleord,(om indeholdet). unikt på hver enkelte side.
    * Meta tag description skal være godt beskrevet, da det er den der står under titlen på google, og lokker brugerne ind på dit website.
    * Brug altid titel-attributen på dine links, og alt-attributen på dine billeder. Det gavner både google og dine brugere. Blinde brugere har også gavn af denne funktion, når de får læst websitet op af computeren.
    * Tjek om alle links virker når du klikker på dem, samt at alle billeder vises.
    * Brødkrumme navigation gør websitet mere brugervenligt, fordi det hjælper brugeren til hele tiden at kunen følge med i hvor de befinder sig på websitet. Websitets troværighed forøges desuden.
    * Google Webmaster Tools -Et godt værktøj til altid at have et overblik over din placering på Google. Du får en oversigt over hvilke søgeord er mest eftertragtede indenfor dit område. Du kan samtidig se din klikkefrekvens (hvilke søgeord de besøgende benyttede sig af på google for at finde frem til dit website) og mange flere features.

Kan være jeg tager fejl i nogle punkter
Avatar billede mikaelch Novice
20. april 2010 - 17:03 #2
tilmeld google add url kan gøre mere skade end . få links til siden så finder google siden , her er et liks hvor en danmarks førende søgeord eksperter har skrevet lidt http://www.amino.dk/forums/t/81026.aspx

w3.org betyder normalt det stor kun ved meget stor fejl selv de bedste sider idekset i google kan have 1000 vis fejl.

få første fremste lidt links til siden arbejde lidt med teksterne på siden det er ikke så svært som det lyder at søgeord optimere side

downloade evt. disse 2 gratis seo bøger køb evt. den store seo version
søge ord optimering bøgerne af Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk

Eller af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/