Avatar billede thomasi273 Nybegynder
21. juli 2001 - 10:37 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Langsom MSSQL søge maskine!!!

Jeg har lavet en søgemaskine der søger på indekserede ord i MSSQL. Men den er langsom!!! Det første ord finder den hurtigt, men så snart den skal finde flere ord er det uholdbart. Grunden er den at jeg ikke har erfaring med MSSQL.

Er der nogen der har link til hvordan man bygger en søgemaskine med MSSQL ?

Point går til bedste/flest links...
Avatar billede bobbedude Nybegynder
21. juli 2001 - 10:43 #2
Avatar billede thomasi273 Nybegynder
21. juli 2001 - 10:50 #3
Tak for de mange links, men jeg synes stadig jeg mangler det perfekte link, som evt indeholder noget source code eller en fuldstændig vejledning.
Avatar billede slash Nybegynder
23. juli 2001 - 07:46 #4
hvis du har opgraderet fra fx. 6.5 til 7.0 eller 7.0 til 2000 skal du køre en sp der hedder: sp_updatestats.

Hvis du ønsker at vise resultatet på en .asp side skal du bruge getrows() til returnering af dit søgeresultat eks:

sql = \"select overskrift, text, dato from MInTabel where søgekonditioner er opfyldt\"
set res =  conn.execute(sql)
n = res.eof

if n >= 0 then
    a = res.getrows()
    res.close
    for row = 0 to ubound(a,2)
      Response.write overskrift

    next
Avatar billede slash Nybegynder
23. juli 2001 - 07:50 #5
kode igen:

sql = \"select overskrift, text, dato from MInTabel where søgekonditioner er opfyldt\"
set res =  conn.execute(sql)
n = res.eof

if n >= 0 then
    a = res.getrows()
    res.close
    for row = 0 to ubound(a,2)
      Response.write overskrift
      Response.write text
      Response.write dato
end if

Sæt evt. oxo en trace på din sql-server --> med den kan du se hvor din query måske hænger!

Prøv oxo og kør queryen fra query analyzeren og betragt execution plan!

Måske låses dine tabeller?? --> En go idé er altid at selecte with(nolock) --> eks: select * from min tabel (with nolock)
Avatar billede kichian Nybegynder
25. juli 2001 - 11:46 #6
For at gøre koden lidt mere læselig så glem n = res.eof og brug
if not res.EOF THEN
.
End if