Avatar billede nobonu Nybegynder
23. maj 2010 - 20:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ingen lyd

packbell 5070 med xp pro 32bit uden lyd forbindelser ok højtaler ok volume ok mute ok ingen enheder kommer frem under msinfo32/komponenter/lydenheder.ej heller under enhedshånteringen
msinfo32/komponenter/enheder med problemer siger at driver ikke er instaleret. men den har jo virket hvordan forsvinder driveren ud blå uden videre.
jeg flyttede pc fra et rum til et andet pludselig virker alt. dagen efter er det galt igen. Den er tilsluttet logitech højtaler i grønt stik på bagsiden selvom at instalere dirveren igen kommer lyden ikke tilbage
hvad gør jeg galt
Avatar billede nehrkorn Nybegynder
24. maj 2010 - 12:41 #1
Lyder til du skal finde ud af hvilke bundkort det er du har, gå ind på producentens hjemmeside og find driver der. jeg oplevede for kort tid siden med noget onboard lyd på en hp at det nyttede ikke at hente driverne fra hp's side men måtte ind på asus side og finde driver til lyden der og manuelt ligge den ind før det ville virke.

håber du kan bruge svaret, ellers spørg.
Avatar billede nobonu Nybegynder
24. maj 2010 - 14:03 #2
Tak jeg prøver tak for et hurtigt svar
Avatar billede nobonu Nybegynder
25. maj 2010 - 12:31 #3
Jeg fik lyd på igen men kun hvis jeg lukker pc helt ned. pc finder ej lydenheder ved genstart  Hm...... hvad kan det være glat
Avatar billede nehrkorn Nybegynder
25. maj 2010 - 17:16 #4
fjern alt du har af lyd drivere fra enhedshåndteringen, afinstaller eventuel software.

jeg tillod mig at finde et link til onboard driverne til en imedia 5070 som du kan downloade her:
http://cr.am/framed.php?url=http%3A%2F%2Fsupport.packardbell.com%2Fuk%2Fitem%2Findex.php%3Fpn%3DP480410801%26g%3D2000&ref=driverguide

skulle være et direkte link til downloaden.

prøv det og vend tilbage hvis det ikke virker.
Avatar billede nobonu Nybegynder
25. maj 2010 - 19:41 #5
Mange tak jeg prøver men hvis det ikke lykkedes vil det hjælpe at købe et lydkort og sætte det i eller .....????
hvis det var en bil ville jeg kalde det en løs forbindelse for det virker ikke som der meget logik ...Men tak for dit svar
Avatar billede nehrkorn Nybegynder
25. maj 2010 - 20:01 #6
hvis du ikke har mod på at skulle fejlfinde er det helt klart at fortrække et lydkort, det er som regel plug og play og kan findes til ca en 100kr.

håber du finder en løsning, ellers ved du hvor eksperterne er ;)
Avatar billede nobonu Nybegynder
25. maj 2010 - 20:42 #7
Hej jo jeg har skam mod på det det er bare det at jeg nu har fået den til at virke men kun max 24 timer ad gangen så sker der noget nyt som jeg ikke forstår f.eks at højtalerikon ikke kommer frem i proseslinien hver gang under opstart og at det virker tilfældigt i hvilke rækkefølge de øvrige ikoner bliver pladseret.
Handler det evt konfligt mellem asus B168P skærmkort og bundkort msi cuba ms 7301 og deres respektive driver og hvis der er hvor kan jeg se det?
ps jeg prøvede det foreslåede men uden held der vises ingen konfligter i msinfo32 og enheder på hdaudiobus kommer frem men der er ingen aktive enheder under lyd bortset fra webcam mic
Avatar billede nehrkorn Nybegynder
25. maj 2010 - 21:37 #8
kig inde i enhedshåndteringen om du har nogen konflikter der og/eller at du ikke har flere lyddrivere installeret på en gang.

her er en alternativ vej hvis du ikke har nogen drivere i enhedshåndteringen.

prøv følgende:

kontrolpanel
klik tilføj hardware
tryk på installer manuelt
find 'enheder til lyd, video og spil'
tryk næste
her har du 2 muligheder,
1. tryk på har diskette/cd og find den driver jeg linkede til dig tidligere.
2. under producent finder du standard og vælger den der hedder Legeacy Audio Driver.
tryk næste
og afslut.

så skulle du meget gerne få en driver ind under lyd i enhedshånderingen.

sørg for du ikke har nogen anden form for lyd software eller drivere liggende (tjek både 'fjern programmer' og 'enhedshåndteringen')

lyder til du er tæt på at få det løst ;) held og lykke
Avatar billede nobonu Nybegynder
26. maj 2010 - 14:42 #9
tak jeg prøver igen igen ;-)