Avatar billede estor Nybegynder
11. juni 2010 - 15:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværksikon på proceslinjen er væk

Hej,
Jeg kan ikke længere se netværksikonet på proceslinjen. Jeg har prøvet at vælge egenskaber for proceslinjen, og der er godt nok ikke flueben ved netværk (under systemikoner, der skal vises), men jeg kan ikke afkrydse det felt (skriften er lysegrå).
Er der nogen, der ved, hvordan jeg får netværksikonet tilbage igen?
Min computer kører med Vista.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juni 2010 - 16:26 #1
i min win7 der er i systemikoner under listen et link 'gendan til stadard' - prøv den.
Avatar billede estor Nybegynder
11. juni 2010 - 17:08 #2
Jeg har prøvet 'standardinstillinger' for ikoner i meddelelsesområdet, men netværksikonet er helt væk - det findes hverken under 'aktuelle elementer' eller 'tidligere elementer'.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2010 - 17:19 #3
Er der ikke et sted i computeren hvor man kan egenskaber for netværksforbindelser? I Xp er en boks, hvor man vælger om ikonet skal være i prosesslinien eller ej.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juni 2010 - 17:27 #4
I Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Ikoner i meddelelsesområdet
derfra nederst på siden 'Slå systemikoner til eller fra'
Så skal der være et netværksikon - og nederst på siden igen 'gendan standardadfærd for ikoner' hvis du ikke kan sætte netværksikon 'til' direkte.
Avatar billede estor Nybegynder
11. juni 2010 - 18:58 #5
Ikonet er kommet tilbage af sig selv efter genstart, og en genvej til Netværk var oprettet automatisk på skrivebordet. Jeg tror, begge dele (det manglende netværksikon og den nye genvej) er resultatet af automatiske opdateringer installeret tidligere i dag, men præcist hvilke ved jeg ikke.
Tak for svarene, selvom de ikke umiddelbart var brugbare.