Avatar billede dudesicko Novice
12. juni 2010 - 21:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan man rippe lyd fra YouTube?

Min søn er vild efter at få musikken fra tegnefilmsserien Phineas and Ferb på cd. Men de danske udgaver af sangene findes ikke på cd - og ifølge Disneys danske kontor er det heller ikke på vej.
Vi har dog fundet alle sangene på YouTube (på dansk)... men man kan vel ikke på en eller anden måde få lyden "kopieret" derfra så man kan brænde en cd med dem, kan man?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2010 - 21:14 #1
Tunebite kan rippe lyd fra Youtube videoer.
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2010 - 21:22 #2
Free YouTube to MP3 Converter

http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-YouTube-to-MP3-Converter.htm

Du skal blot copy/paste URL adressen ind, så henetr den musikken fra videoen i mp3
Avatar billede dudesicko Novice
13. juni 2010 - 00:47 #3
Det må jeg lige prøve!!
Avatar billede dudesicko Novice
13. juni 2010 - 01:08 #4
Wau... det virker med den der fra dvdvideosoft.com. Tusind tak.
Nu skal jeg lige se om jeg kan finde ud af at give dig point, haverslev.
Avatar billede dudesicko Novice
13. juni 2010 - 01:09 #5
Øhm... hvorfor kan jeg kun give mig selv point?
Avatar billede Beach Mester
13. juni 2010 - 07:57 #6
Fordi du er den eneste der har lagt et svar. Du skal bede haverslev om at ligge et svar, og så tildele ham point derefter!

//B
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 08:45 #7
Selvfølgelig virker det, det bruges også en del her i huset ! :-)
Avatar billede dudesicko Novice
13. juni 2010 - 10:15 #8
Ahaa sådan. Jeg blev lige forvirret et øjeblik DOH.

Men tak for jeres svar! Jeg har en bette knægt, der bliver glad nu.

Er det i grunden ulovligt at lave en cd af de sange...? Når de nu ikke kan købes i butikkerne?
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 10:17 #9
Den er nok ikke helt "ren" i kanten, hvad ang. lovlighed :-)
Avatar billede dudesicko Novice
13. juni 2010 - 10:31 #10
Det tror jeg så heller ikke. Bare plat at gøre det ulovligt, når man nu ikke KAN købe det. Hvis man kunne, havde jeg købt cd´en - for kvaliteten af lyden er jo ikke fænomenal i de klip, jeg har fundet. Men min søn klager nok ikke.
Avatar billede Beach Mester
14. juni 2010 - 00:33 #11
Ved nu ikke om det er plat. Det er vel den der har lavet lyden, der skal have lov til at bestemme hvad den skal bruges til;-)

//B
Avatar billede ksoren Nybegynder
14. juni 2010 - 06:14 #12
Så længe man må rippe f.eks. netradio til eget brug (uden at bryde en kopispærring), så må man vel også rippe lyd fra youtube til eget brug.
Avatar billede ksoren Nybegynder
14. juni 2010 - 06:23 #13