Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 18:53 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg bruge killdisk til at slette enkelte partioner ?

http://www.helgec.dk/killdisk.html

Jeg har altid opfattet killdisk, som et værktøj, der automatisk slettede hele harddisken.

Jeg er kommet lidt i tvivl, efter en anden har sagt at hun gentagne gange har brugt killdisk, til kun at slette at enkelte partioner.

Man kan jo se flere drev, når man kører killdisk og hvad sker hvis man kun markerer, det der er ens D-drev f.eks ?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 19:16 #1
Killdisk freeware sletter hele partitionen - du kan bruge f.eks.  KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html til at slette enkelte partitioner med kommandoen dd if=/dev/zero of= /dev/xxx conv=notrunc
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 19:17 #2
RETTELSE !!
Killdisk freeware sletter hele disken - du kan bruge f.eks.  KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html  til at slette enkelte partitioner med kommandoen dd if=/dev/zero of= /dev/xxx conv=notrunc
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 19:35 #3
Fint det var næsten alt, jeg skulle vide. Måske ved du om købeversionen kan slette enkelte partioner ? Det kunne være at det var den, hun havde brugt.

Det er ikke mig der vil bruge den, men en helt anden person.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 19:53 #4
Det er jo også det der står i din guide, Og du har også engang skældt mig ud for at anbefale killdisk uden at advare om  gendannelsespartionen. Så jeg mente nok det var sådan det var :-)

http://www.killdisk.com/
her kan jeg ikke se om købeversioner kan slette enkelte partioner
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. juni 2010 - 20:27 #5
I den gratis udgave, jeg kan hente på killdisk.com, der trykker man F10 (To erase all data on the selected partition permanently press), og så sletter man det, der er markeret - om det så er en enkelt partition eller hele disken.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 20:36 #6
Det må jeg nok erkende at "ksoren" har ret i, nye tider nye skikke
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 20:38 #7
Skal det forståes på den måde at du mener, at man med den gratis udgave kan slette enkelte partioner, uden at hele disken bliver ryddet ?

Jeg har brugt den gratis version af killdisk mange gange, men kun til at rydde hele disken
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 20:43 #8
Jeg tror at du skal skelne mellem den KILLDISK der ligger på min side og den KILLDISK du kan downloade i dag fra killdisk.com
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 20:44 #9
Helt nyt for mig. Men hvis det er korrekt at killdisk kan køres sådan i dag, vil jeg gerne spørge ksoren om han gider at lægge et svar.

Tak for hjælpen til jer begge
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. juni 2010 - 21:05 #10
Jeg har lige testet gratisudgaven af killdisk 3.1. Den sletter også godvilligt enkelte partitioner.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 21:17 #11
ksoren -->  du glemte lige det med svaret :-)
Avatar billede valbyly Nybegynder
16. juni 2010 - 22:20 #12
Der er også denne her. Den kører fra windows, og derfra kan man overskrive en partitioner med en eller flere specielle overskrivninger. Det er måske mere sikkert mod fejlsletning?
Det er et købeprogram, men kan hentes på det link du fik af "heibergg" http://www.acronis.com/enterprise/products/drivecleanser/index.html
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 22:33 #13
Det ville jeg straks prøve, da jeg syntes det Acronis laver rigtig gode programmer. Acronis® Drive Cleanser® 6.0 ser dog ikke ud til at kunne køre med win 7

Hils heibergg og sig lige til ham, at jeg har haft rigtig meget sjov af hans link :-)
Avatar billede valbyly Nybegynder
16. juni 2010 - 22:50 #14
Windows 7 Det tør jeg ikke sige, men der står, at der er Microsoft Vista support, så mon ikke?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 22:57 #15
Jeg gør i hvert tilfælde forsøget. Intet kan gå galt når man har et image-program
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2010 - 12:04 #16
ksoren :  For 3 gang vil du lægge et svar ?
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. juni 2010 - 22:34 #17

Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2010 - 17:17 #18