Avatar billede niklasnina Nybegynder
22. juni 2010 - 15:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brug en sata harddisk på et ide stik i computeren.

En af mine bekendte har købt 2 nye dvd drev til sin computer de 2 nye drev har sata tilslutninger,da han ikke har nogen sata tilslutninger på sit bundkort,køber han en Sandberg hars disk converter som skal tilsluttes på et ide stik på bundkortet.Alle kabler er tilsluttet efter anvisningen både sata kablet og strømkablet men det virker ikke.De nye drev kan ikke ses hverken i denne computer eller i diskhåndtering,og det selv om Sandberg skriver at drevene vil blive fundet når man stater computeren op igen.Skal der rettes noget i Bios?
Avatar billede m_soender Nybegynder
22. juni 2010 - 17:31 #1
Har ikke lige prøvet det produkt fra sandberg endnu, men ville det ikke værre nemere bare at få byttet de DVD drev og få nogle med IDE tilslutning.

Hvis der ikke tidligere har været tilsluttet noget på den IDE port som i benytter skal i formentlig ind i BIOS og sætte den op til at søge efter enhedder på den port.

/
Martin
Avatar billede valbyly Nybegynder
22. juni 2010 - 17:55 #2
Det er da vist nemmere hvis der er plads til et Sata-PCI-kort.
http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/CONTRAID01.html
Avatar billede valbyly Nybegynder
22. juni 2010 - 17:58 #3
Billedet er vist forkert. Dette er mere rigtigt.
http://targetcomputeronline.com/images/stlab-2sata.jpg
Avatar billede valbyly Nybegynder
22. juni 2010 - 18:01 #4
Avatar billede niklasnina Nybegynder
18. august 2010 - 16:54 #5
Tak for dit svar valbyly.lægger du et svar så du kan få point.

    M.v.h. Niklasnina
Avatar billede niklasnina Nybegynder
02. september 2010 - 15:22 #6
valby læg et svar så vi kan få lukket spørgsmålet.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
17. oktober 2010 - 16:19 #7
Kom så med det svar valby,jeg kan jo ikke rigtig få lukket det spørgsmål.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
18. november 2010 - 09:52 #8
så lukker jeg spørgsmålet.