Avatar billede Regta500 Praktikant
30. juli 2010 - 16:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny disk til styresystem

Hej alle sammen.

Jeg står og skal have mig en ny disk til mit styre system.

Jeg har umiddelbart brug for en disk med ca 200 Gb på da jeg har mange spil og programmer jeg vil have installeret.

Har helt ny bundkort fra Gigabyte med sata 3

Er der nogle af jer der kan anbefale en ? enten en med 10/15 rpm eller en ssd alt efter hvad i kan anbefale og hvad der er hurtigs/bæst og ikke mindst nogenlunde til at betale

På forhånd tak
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2010 - 17:59 #1
Jeg ved ikke hvormeget HURTIGS/BÆST der er i denne SSD det er den billigste på 200Gb
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4190734
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2010 - 18:10 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2010 - 18:15 #3
prøv lige en optælling på din nuværende disk - og users osv inkl temporære filer skal jo flyttes til anden disk.

din mængde af video og musik er noget, der skrives en gang - så de er kandidat til ssd.
Dit styresystem og programmer er også noget, der er relativt stabilt - også på ssd.
Data i øvrigt skal være på alm hd'er.
Så en ssd til os/programmer, en ssd til media, og en hd til diverse.
Optæl hvad du har brug for, og sæt systemet op derefter.
Avatar billede Regta500 Praktikant
31. juli 2010 - 21:46 #4
Ok mange tak for hjælpen har bestilt en fra den 15k disk du forslog poko1 smid at svar så sender jeg nogle points
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2010 - 23:04 #5
Ok. :-)