Avatar billede kiran Nybegynder
15. august 2010 - 23:16 Der er 1 løsning

Gmail og winmail.dat

Jeg bruger gmail og har modtaget en mail med tekst, hvor der er medsendt en winmail.dat-fil, som afsenderen ikke har sendt (bruger outlook). Det er tilsyneladende kun brugerne af gmail der modtager denne fil. Mail til andre mailadr. modtager ikke denne fil. Mon nogen kan finde ud af hvad det er der sker?
Avatar billede snowball Novice
16. august 2010 - 09:03 #1
Du kan bruge "Winmail Opener" for at få indholdet ud af filen.

http://www.eolsoft.com/freeware/winmail_opener/

Jeg kan ikke lige helt huske detaljerne, men det har noget at gøre med hvordan Outlook / Exchange formaterer beskeden når den bliver sendt. F.eks. hvis afsender ikke laver en decideret vedhæftning, men blot copy/paste filen/indholdet ind i mail'en. Så længe både afsender og modtager benytter samme system, så giver det normalt ikke problemer.

Det ses også f.eks. med Lotus Notes som modtager.