Avatar billede lineriber Praktikant
17. august 2010 - 13:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at skjule kolonner i excel vha VBA

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe mig med en VBA programmering som kan sjule kolonner.
Det skal gælde fra kolonne D til AG, at hvis række 8 er blank eller 0, skal kolonnen skjules.
Evt. kunne det være en omskrivning af nedenstående, som skjuler rækker hvis kolonne C er blank eller 0.

Hvis jeg skal have koblet den nye sammen med nedenstående, skal de så bare kopieres direkte ind efter "Next", eller hvad gør man?

Application.ScreenUpdating = False
For Række = 77 To 89
If Range("C" & Række) = "" OR Range("C" & Række) = 0 Then
Rows(Række).Select
Selection.EntireRow.Hidden = True
End If
Next

End Sub

Mvh
Line
Avatar billede excelent Ekspert
17. august 2010 - 19:00 #1
Sub test()
Application.ScreenUpdating = False
For Række = 77 To 89
If Range("C" & Række) = "" Or Range("C" & Række) = 0 Then Rows(Række).EntireRow.Hidden = True
Next
For kol = 4 To 33
If Cells(8, kol) = "" Or Cells(8, kol) = 0 Then Cells(8, kol).EntireColumn.Hidden = True
Next
End Sub
Avatar billede lineriber Praktikant
18. august 2010 - 09:28 #2
Perfekt - det virker.
Smider du et svar excelent?
Avatar billede excelent Ekspert
18. august 2010 - 15:02 #3
ok
Avatar billede JPK Praktikant
21. oktober 2016 - 12:04 #4
Hej Excelent,

Kan du hjælpe, hvis det er på flere områder?

Jeg har eks. brug for at skjule række 19-17, 33-51 og 59-66, hvis værdi i kolonne J er 0 eller tom.

På forhånd tak :-)