Avatar billede coborup Nybegynder
22. august 2010 - 22:23 Der er 4 kommentarer

Meget langsom opstart på bærtbar

En af vores bærbare tager 2000 år for at starte op. Den har XP installeret. Det kan tage 10-15 minutter fra power knappen til word eller emailprogrammet er oppe - og det er furen ikke helt tilfreds med.
Der er kørt defrag, ccleaner (tømmer + kigger på registreringsbasen) , scandisk... men lige meget hjælper det!

Kan jeg gøre fruens bærbar hurtigrere eller skal jeg udskifte den ene af dem?

Venlig hilsen
Carl Borup
Hjørring
Avatar billede kimtheman Novice
22. august 2010 - 23:00 #1
Tja nu kan du jo ikke gøre den hurtigere, end den var dengang i købte den.
Men hvis der ikke ligger en masse på (billider, mails osv skal gemmes først), og den ikke er blevet det før, så ville det måske være at foretrække, at lave en helt ny ren installation?

Du kan selvfølgelig også få den scannet igennem med forskellige spyware/ virus programmer, men jeg synes tit det aldrig rigtig bliver helt god, hvis det er en Pc der har været sat til med "snavs" i længere tid, og vil derfor mene, det nogen gange kan være tids besparende at installere på ny, og så får man også en fin ren computer.

Det kan også være noget (programmer, driver) der hænger i opstarten og derfor bremser det hele.
23. august 2010 - 07:23 #2
Gennemfør denne 'pakke' ->

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
23. august 2010 - 13:22 #3
Du kan evt. hente et diskdefragmenterings-program :) og ellers bare sørge for at der ikke starter unødvendige programmer op med windows.. HOLD Windows tasten inde, tryk R, skiv msconfig, gå ind i start, og fjern flueben fra de programmer der ikke behøver starte før du beder om det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2010 - 20:41 #4
Når du opretter spørgsmål i denne kategori:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
Anmeld fejl i Eksperten systemet her - NB! KUN til at rapportere om fejl i Eksperten.dk's systemer.

Blot til info, så du ikke undrer dig over de manglende kommentarer :)

(Korrekt kategori øger chancerne for hjælp)