Avatar billede hanjoh Nybegynder
24. august 2010 - 15:39 Der er 8 kommentarer

Installation af XP efter på en bærbar der blev købt med Linpus

Jeg har en Acer, hvorpå der er Linpus system.
Jeg ønsker det langt væk, og kan ikke installere Windows XP i stedefor.
Installationen bliver stoppet og en masse stop-koder fremkommer
Har prøver at formatere harddisken på min stationære XP. men intet hjælper
hanjoh
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2010 - 16:46 #1
du skal starte med at slette partitionerne på disken, og derefter oprette en enkelt ny partition, og denne skal være 'primær' 'system'.
Så kan du herefter formatere den til ntfs, og indlæse xp.
24. august 2010 - 18:27 #2
Generelt ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Du skal have 100% styr på
* Driversoftware der passer til din Hardware
* Opdateringer + Servicepack1+2+3 + flere opdateringer fra WindowsUpdate
* Seriøst Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* ...
* http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ (Diverse tillægsprogrammer)
* ...
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2010 - 20:44 #3
hvad skal tdc testcenter her? det er da en fis...
en viruskontrol
en firewall
en pdf-læser
osv
men tdc-testcenter - ??? nada?
24. august 2010 - 20:54 #4
http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
Der kan du checke om du har nyeste version af
* Java
* Flash
med direkte link til at opdatere/hente/downloade ditto...

Disse 'tillægs'programmer vil du få brug for et eller andet tidspunkt undervejs på hjemmesider mm. Og så ka' man lige så godt få dem på med det samme...
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2010 - 20:20 #5
Når du opretter spørgsmål i denne kategori:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For a få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Blot til info, så du ikke undrer dig over de manglende kommentarer :)

(Korrekt kategori øger chancerne for hjælp)
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2010 - 20:36 #6
#4
java henter man direkte, flash henter man direkte
tdc linker jo bare til den side, man selv ville finde - på de to punkter - men ellers hjælper det jo ikke noget, udover at du reklamerer for tdc's site.

#5
og hvad er så dit forslag til en bedre kategori - du brokker dig, men kommer ikke med svar. Er dette en forkert kategori, og i givet fald - hvad er bedre?
(Korrekt kategori øger chancerne for hjælp)
Så det er åbenbart valgt forkert?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2010 - 20:58 #7
Mon ikke XP kategorien ville være korrekt?!

Du siger jeg "brokker mig" - som jeg ser det prøver jeg at hjælpe med at bruge eksperten.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2010 - 11:03 #8
#7 - bare skriv det samtidig med #5 - så slipper man for at skulle sætte sig ind i opbygning, men bliver ledt til den 'rigtige vej' med det samme. (dette er også en service-oplysning).