Avatar billede finnjohn Nybegynder
08. september 2010 - 17:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer svarer ikke

Internet Explorer svarer ikke...
Den besked kommer tit og ofte, til trods for automatiske opdateringer.
Sidder der et "flueben" et forkert sted, eller hvad kan der være galt.

Glæder mig til at slippe for den irreterende melding og tidsrøvende situation med at vente til Explorer lukker ned, eller genstarter.

;o) finnjohn
Avatar billede Blueeyez Mester
08. september 2010 - 17:48 #1
Hvilket OS?
Service pack?
Hvornår kommer fejlen?
Mere info?
08. september 2010 - 18:57 #2
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
IE version ?

osv osv osv ...
Avatar billede finnjohn Nybegynder
08. september 2010 - 18:58 #3
Windows Vista
Seneste opdateringer af alt windows.
Fejlen kommer når jeg er på internettet.
Pludselig "dør" billedet, klikker jeg på det, bliver det nedtonet og jeg kan i http-linien se, at der efter webstedet står, Internet Explorer svarer ikke.
Kort efter kommer en box med flere forslag til at komme videre: Vil du vente, vil du lukke explorer m.m.
Der går så lidt tid, inden nettet lukker ned, genstarter, tilbyder samme vindue eller opstartvindue.

Håber det var tydeligt nok, skrevet af en edb-mongol.

;o) Finnjohn
Avatar billede nickwan Nybegynder
08. september 2010 - 19:16 #4
ved godt det her ikke løser dit problem men du kunne eventuelt overveje at skifte til Firefox hvilket et en kanon browser :)
08. september 2010 - 19:21 #5
Du får lige 'pakken' ->

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede finnjohn Nybegynder
23. september 2010 - 13:27 #6
Jeg har prøvet ccleaner og nu er der længere imellem at IE ikke svarer, men helt godt er det ikke.
Men jeg tror ikke vi kommer meget længere.
23. september 2010 - 20:32 #7
Resten af #5 proceduren ? Omtalte log filer ?

Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede finnjohn Nybegynder
22. november 2010 - 07:29 #8
30 point til karise_larry - men hvordan?
Avatar billede Jensen DK Novice
07. december 2010 - 07:45 #9
Få ham til og lægge et svar, som du sætter flueben i firkanten under det farvede svar og acceptere nede til venstre.
Husk lige at lukke den nye tråd med point til larry.
Avatar billede finnjohn Nybegynder
07. december 2010 - 07:54 #10
Det vil jeg forsøge!
1.000 tak for hjælpen.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. december 2010 - 07:39 #11
finnjohn!

Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på accepter svar nede til venstre, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning
Avatar billede Jensen DK Novice
08. december 2010 - 07:43 #12
Avatar billede Jensen DK Novice
08. december 2010 - 12:34 #13
Du har givet dig selv point 2 gange, nu skal du lave en ny tråd med point til larry og henvisning hertil, og lad så larry lægge et svar som du acceptere.