Avatar billede New123 Nybegynder
09. september 2010 - 15:48 Der er 7 kommentarer

Auto felt i nye tabeller

Kære Eksperter,

Jeg er i opbygningen af en database interesseret i at der som default bliver tilføjet to felter, når der oprettes tabeller:

1) "updated" (seneste ændring i record)
2) "updated_user" (bruger, der har ændret)

Er der en nem måde at få tilføjet disse to oplysninger?

PFT
Avatar billede Syska Mester
09. september 2010 - 16:22 #1
Dvs i stedet for selv at lave de 2 felter, så vil du have en regel til at oprette dem for dig, på alle nye tables der bliver lavet i en database ?

mvh
Avatar billede Syska Mester
09. september 2010 - 16:25 #2
I SQL 2008, kan du nok lave en policy under:
Server instance/Management/Policy management/policies

Jeg tror i hvert fald de er lavet til det formål. Altså at sætte regler op ... som f.eks prefix på SP'er ... og derfor kan de nok også bruges til det du vil ... men altså, kun kontrollere at de bliver oprettet ... ikke automatisk oprette dem.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. september 2010 - 18:04 #3
30point er ikke nok for den hemmelighed :)
Avatar billede Syska Mester
09. september 2010 - 18:43 #4
LOL @ janus_007 :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2010 - 01:25 #6
Nyere skal nok læses som ikke 10 år gammel, da den tilsyneladende har været der siden version 2005.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2010 - 01:32 #7
Tid at få afsluttet her?