Avatar billede michael_stim Ekspert
13. september 2010 - 11:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl: CorruptBootConfigData

Har en PC der ikke kan starte op. Den kommer med fejlen nævnt i overskriften efter at den har loadet windows files og forsøkt en auto repair. Har prøvet følgende:

Startup repair (Siger den ikke kan repareres automatisk)
System restore (Finder ingen systemgendannelsespunkt)
Windows Complete PC Restore (finder ingen backup)

Samt fra kommandoprompten:

Fix:

There are two method to fix the corrupt windows vista boot loader. Lets discuss both one by one.

Method 1:

1. Boot from your windows vista DVD.

2. Click the options which says Repair your computer.

3. Select the Operation system and click next.

4. In System recovery options, click Start up repair. Let the repair finish.

5. Restart your computer

Method 2:

1. Boot from your windows vista DVD.

2. Click the options which says Repair your computer.

3. Select the operation system and click next.

4. In System recovery options, click command prompt.

5. Now type Bootrec /RebuildBcd, and then press ENTER.

6. Restart your computer after it finishes.

Emergency Tip: If the Bootrec.exe tool cannot locate any missing Windows installations in step 5.

Type the following commands in the order from top to bottom.

1. Bcdedit /export C:\BCD_Backup and press enter

2. ren c:\boot\bcd bcd.old and press enter

3. Bootrec /rebuildbcd and press enter

Kan accesse alt data fra kommandoprompten og redde det derfra og så installere på nyt, men vil helst undgå dette. Nogen der har et godt råd til hvordan man kan få den til at læse de rette bootfiler?
Avatar billede Blandy Praktikant
13. september 2010 - 11:15 #1
kan du lave en rep installation som på xp? Hvor du installer alle systemfilerne forfra, uden at du sletter reg filer og programmer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. september 2010 - 11:22 #2
Det eneste jeg ikke har prøvet er: Recovery Management powered by Acer, men det tør jeg ikke rigtigt, da den siger at den bliver restored til factory default. Har ingen Vista CD, kun en partition på HD.
Avatar billede thov Forsker
13. september 2010 - 12:03 #3
Du kan forsøge en start-up repair fra Recovery Console.
Hent et .ISO image til formålet her:
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. september 2010 - 12:24 #4
Prøver nu.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. september 2010 - 12:31 #5
Skal jeg køre en repair, eller kan man som i XP vælge repair efter man har valgt installer? Tør ikke bare klikke på installer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. september 2010 - 12:33 #6
Kører jeg repair, kommer jeg bare til den samme menu jeg havde tilgang til før.
Avatar billede thov Forsker
13. september 2010 - 13:43 #7
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. september 2010 - 14:18 #8
Kan ikke få lortet til at køre. Prøver de sidste forslag (kommandoprompten) og filmen knækker ved:
x:\boot\bootsect.exe /nt60 all /force

Der siger den:

Den siger at stien ikke passer, eller at det ikke er et program eller batchfil.
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. september 2010 - 11:17 #9
Der var ingen vej udenom. Det var bare at tage en live-cd, redde data og starte om fra starten :(

Men tak for jeres tid og råd.