Avatar billede trine_uldall Nybegynder
27. september 2010 - 15:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Har google problemer med joomla? Eller omvendt :-)

Hej, jeg har hørt at joomla kan gøre livet surt for søgerobotter.

Konkret er det dette site www.acceptorchange.dk der er læææænge om at blive fundet. Programmøren mener, at alt det grundlæggende er i orden med sitet.

Det er muligvis fordi, at vi var lang tid om at registrere sitet diverse steder, men til en anden gang vil jeg rigtig gerne vide, om der er noget særligt problem i joomla i forhold til søgemaskiner, forudsat naturligvis at formatering med H1 osv og metatags er korrekte? Og i så fald, hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
27. september 2010 - 15:59 #1
Kvaliteten af dit HTML har ikke noget at gøre med hvor ofte Googles robotter kommer fordi dit site. Hvor ofte du opdaterer din hjemmeside har alt at sige. Hvor google måske kommer fordi din hjemmeside en gang om måneden, kan den komme fordi jp.dk flere gange dagligt fordi her er konstant opdateringer. Og hvis du ikke har nogen indgående links til siden bliver den højst sandsynligt aldrig indekseret på google.
Avatar billede mikaelch Novice
27. september 2010 - 16:00 #2
problemet er der er 0 links til siden uden links til siden finder google din siden , så det sådan lige meget hvor tekst du skriver h1 og h2 mv.

http://siteexplorer.search.yahoo.com/search;_ylt=A0oG7zUKo6BMSEgAESHbl8kF?p=http%3A%2F%2Fwww.acceptorchange.dk%2F&y=Explore+URL&fr=sfp
Avatar billede j4k0b Nybegynder
27. september 2010 - 16:00 #3
Sørg for at få tilføjet din side til diverse linkkataloger selvom det ikke giver noget SEO-mæssig værdi:

http://www.google.dk/search?q=link+katalog
http://www.google.dk/search?q=tilføj+link
Avatar billede DFH86 Nybegynder
27. september 2010 - 16:02 #4
Ved lige hurtigt at kigge på dit site er der en optimering der kan udføres i forhold til Joomla ihvertfald. URL's på dit site er ikke "Search Engine Friendly (SEF)".

Læs på dette link om SEF URL's:
http://docs.joomla.org/SEF_URLs_in_Joomla!_1.5
Avatar billede mikaelch Novice
27. september 2010 - 16:07 #5
lige et par tips hvordan du let skaffer links

skrive i dirverse forummer med dit link til bloggen også amino.dk

Lav en wordpress blog på hjemmesiden

tilmelde bloggen  rss -feed , portaler

En side med massevis gode links , du kan tilføje din hjemmeside til.

http://www.worldnews.dk/

Find på google links , skriv på google tilføje link , hjemmeside side url registrere mv.

Søge på google med dine søgeord find relevante steder du kan tilføje links.

Find dine konkurrenter links brug Yahoo site seach

http://siteexplorer.search.yahoo.com/
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
04. oktober 2010 - 14:08 #6
Tak for rigtig gode råd. Før jeg lukker og giver point, har jeg lige brug for jeres meninger igen. Den samme kunde brokker sig over søgeresultatet og skriver:

"Det vil nok være de færreste der skriver "accept or change" ud i et ord, og disse mennesker vil komme op med et søgeresultat som de ikke kan bruge til noget overhovedet (med mindre de skal ud i en omvej og trykke på "sider på dansk" - hvilket der nok ikke vil være mange der fatter at de skal gøre). Ligeledes burde det være muligt at skabe et direkte link til Marias hjemmeside når man skriver hendes navn i Googles søgefelt (også uden at I linker til Facebook og Linkedin)."

Kunden hedder Maria Møller Kristensen - navnesøster til en myrdet pige...og derfor - vil jeg mene - rimelig umulig at overhale rent søgeordsstatistisk. Her hjælper vist kun trafik og MANGE opdateringer over en længere periode ?!? Og firma-navnet - en bred engelsk formulering "Accept or change" - giver brede internationale søgeresultater. Jeg vil mene at man nogle gange må acceptere 1) at klikke på "sider på dansk" og/eller 2) at resultaterne er relative og hendes site ikke kan trylles meget højere op, med mindre hun opdaterer oftere end alle formiddagsbladene.

Hvad mener I? Skriv endelig SVAR så jeg kan give point :-)
Avatar billede mikaelch Novice
04. oktober 2010 - 19:52 #7
er ikke stort problem at overhale skaf flere links der Maria Møller Kristensen i de 3 først avisen dk facebook gruppe pagerank 2 og underside avisen.dk om hende og ekstrablabet.dk har begge pagerank 3 , du skal desuden vide disse nyhdeder sider falder værdien af da de bygget op links i den interne links sturktur for grunden til pagerank er især på disse sider er fordi siden selv linker til den om et par år dør værdien ud så er der andre toplinks på ekstrabladet.dk og avisen.dk .

du kan instrallere google tolbar links her til http://www.google.com/toolbar/ie/install.html

ps det kun fordi de linker på siden interne den ligger så højt det tjekker du sådan her , har fjernet http til sidste så sæt på igen da jeg gerne vil hjælpe dig meste muligt  ://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=http%3A%2F%2Fekstrabladet.dk%2Ftema%2Fmaria-moller-christensen%2F&fr=sfp&bwm=i

derved ud skaf links og vent til de ikke ligger hende på toplisten mere for så er det din siden der ligger måske nummer 1 med Maria Møller Kristensen
Avatar billede mikaelch Novice
04. oktober 2010 - 19:57 #8
evt bruge denne url til at tjekke hvorfor de ligger øverste husk google resultatet Maria Møller Kristensen  og sæt den fulde url ind her så finder du ad den interne links struktur der linker til siderne http://siteexplorer.search.yahoo.com/
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
06. oktober 2010 - 22:12 #9
Tusind tak for dine inputs, jeg har en lille smule forståelsesproblemer, så jeg må lige spørge lidt ind til nogle ting, håber du har tid og lyst til at svare.

1. Jeg skal altså skabe nogle flere links med hendes navn i - er det tilstrækkeligt, hvis det er interne links på hjemmesiden? Eller SKAL det være udefra også?

2. "du kan instrallere google tolbar links her til http://www.google.com/toolbar/ie/install.html" - jeg forstå ikke hvad du mener. Jeg kender selvfølgelig toolbaren, men installere links til den ?!? Please help me...

Jeg er i fuld gang med at lave links i diverse kataloger, men hvorfor skriver j4k0b at det ikke giver SEO-værdi? Er det ikke hele pointen med at registrere links til sitet?

TAK for din tålmodig med en lidt langsom nybegynder ;-)
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
07. oktober 2010 - 09:47 #10
Jeg kan ikke læse ud af dit svar om linket bare skal gå til hjemmesiden - det er jo sådan man opretter links'ne i katalogerne, har jeg nu fundet ud af, men der kan man jo ikke  indsætte hendes navn som link.

Jeg er bare hendes webmaster og kan jo ikke ændre i hendes tekster. Så jeg er lidt i tvivl om, hvad der er det allerbedste at gøre - ud over selvfølgelig at bruge alle link-katalogerne.

Så - hvis hun vil ligge i top på sit navn - hvor skal jeg så lægge det ind?
Avatar billede mikaelch Novice
07. oktober 2010 - 16:30 #11
Giver værdi med interne links

dog nok ikke nok det første års tid før den anden er faldet nedad listerne på ekstrabladet

husk brug også selv nyheds medierne

google tool bar giver ikke links , med du kan se den side hvilken pagerank denne underside har og ca hvilken link værdi den har , ikke mange link kataloger giver meget de flest kommer ind på en underside ikke indekset i google

evt bruge http://siteexplorer.search.yahoo.com/ den siger når du tjekker konkurenter om linket giver et udgående links

bedste både interne links der viser google det er det ord du satser da gogle både tjekker hjemmesiden hvad der peger meste på den mod undersiderne og forsiden

indgående links er vigtigt fra flere er vigtigt grundet konkurrence på ordet dog kan sikkert komme langt , med interne sturktur vis din forside på siden har høje pagerank er du mere sikker på den interne struktur er nok en høje placering

gode ide hun begynder at blogge på alle mulige sider med sit navn både på siden , opretter en wordpress blog f.eks.

deltager i alle mulig sociale medier , hvor hun kan få et reur links med hendes navn i

SEO er ikke lille arbejde vis vil opnå første pladser

med husk skriv og atter skriv og lav branches meste unikke tekster og længeste så vinder du på et tidspunkt , udgang må første være din siden
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
07. oktober 2010 - 19:10 #12
ok, jeg er i hvert fald bedre rustet nu. Ja, det er st stort arbejde, så de må vel bare acceptere, at de selv også skal gøre noget.
Skriv svar i stedet for kommentar, så jeg kan give dig point.
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
10. oktober 2010 - 21:46 #13
Sidste spørgsmål: HVIS man på én gang gjorde alt det, du nævner, hvor hurtigt vil du så tro, man kunne få siden helt i top ved at søge på hendes navn?
Avatar billede mikaelch Novice
11. oktober 2010 - 13:58 #14
vis brugte god sum penge på nyheds medier kunne der gå et par dag plus lidt forum indlæg , og god fornuftig links fra sider med høj trust rank kunne hjælpe ekstrem universitet sider , dr , ekstrabladet mv

masser af uden udenlandske sider har høj trust rank

jeg har før brugt marcel fuursted til at finde trust rank sider
Avatar billede mikaelch Novice
11. oktober 2010 - 14:13 #15
er normalt ikke helt billigt at få mange trust rank sider , med prøve at få links fra universiteter , skole sider mv.

vis heldig ved at holde kursus og fordrag på skoler kunne du få måske links fra dem
Avatar billede mikaelch Novice
19. oktober 2010 - 10:38 #16
f.eks. ålborg universitet har pagerank 8 , dog vis ligger også på en underside der giver det siden mere trust rank end et ekstrablad links giver .

med skriv gerne ud til alle nyheds medier , med en nyheds om hende og et par enkel høje trust ranks links er den hjemme
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
21. oktober 2010 - 09:43 #17
Tusind tak for al din hjælp, det er meget venligt af dig.
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
12. november 2010 - 07:51 #18
Lukker spørgsmål