Avatar billede bg07b11 Novice
28. september 2010 - 22:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

JVC RV-NB50 Boomblaster tilslutning til pc/tv

Jeg har købt JVC's RV-NB50 Boomblaster (den med ipod dock), som jeg enormt gerne vil kunne tilslutte til min pc og tv. Den har en usb-udgang foran og en jackstik-udgang bagpå. Ellers er der kun udgange til AC og DC. Desuden er der, så vidt jeg ved, ikke mulighed for at skifte den over på en slags "input-mode". Den har tre faste indstillinger: USB, FM, og CD. Jeg er, som i sikkert kan høre, ikke så klog på det her område, men det håber jeg at der er nogen af jer, som er! :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2010 - 22:08 #1
USB er ind - ikke ud.
Jackstik er til headset.

Kan ikke se man skal kunne gøre det du efterlyser desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2010 - 22:13 #2
#1 Enig. Du mangler en desideret line out udgang fra din blaster.
Avatar billede vpnNoob Novice
22. juli 2015 - 14:23 #3
VEDR jvc boomblaster rv nb51 osv så har jeg et fiks som jeg selv har lavet IDAG :)

1 åben boomblasteren og lokaliser den lille printplade under docken.

nu lodder du to modstande på jvc printplade under ipod docken så kan du få den til at "tro" at der sidder in ipod til, derefter kan du lodde et minijack kabel på L, R og grd (a)  vupti så kører du.

det er pin 1 og 2 der skal ha en 1k ohms modstand mellem sig

ben 5 og 14 skal også have 1k ohms modstand mellem sig

se evt. billede selv om billedet ikke passer helt kan du se at pin et er den pin til højre

http://bilder.hifi-forum.de/medium/784752/jvc-ipod-pin_377198.jpg

Mvh Kasper Lidegaard
Avatar billede vpnNoob Novice
07. juni 2017 - 12:25 #4
her er et billede af printpladen
http://imgur.com/a/7EqHX
Avatar billede bg07b11 Novice
07. juni 2017 - 13:29 #5
Jeg fandt selv en lettere løsning i sin tid: Køb et kabel med ipod-dock-stik i den ene ende og jackstick i den anden ende. Så kan man spiller musik fra enheder, som kun har jackstick-indgang (f.eks TV) via ipod-funktionen i boomblasteren.

https://www.av-cables.dk/6s-plus-adapter/ipod-iphone-ipad-aux-dock-lydkabel-0-5-m-10672.html
Avatar billede Christian Dam Praktikant
14. juni 2017 - 12:06 #6
vpnNoob: Tak for løsning, har netop udført den, og det virker :)
Avatar billede Thomas Kjær Praktikant
30. december 2017 - 09:57 #7
Hej Kasper Lidegaard / vpnNoob,

Jeg sidder i samme problemstilling og overvejer at bruge din metode.
Du nævner 1k ohms modstand. Jeg har fundet dem her på nettet:
http://minielektro.dk/1k-ohm-5-1-4w-modstand.html

Er det disse?

På forhånd tak

Godt nytår
Avatar billede vpnNoob Novice
18. oktober 2018 - 23:36 #8
Hej Thomas jeg håber virkelig at du har fået løst opgaven. Jeg har desværre først set din besked nu.
Ja de ser rigtige ud. Jeg har netop fundet en boomblaster magen til som var sat ned i min gård.

Jeg tror jeg vil modde den med minijack hun stik og sætte det i fronten ved iPod docken. Samtidig overvejer jeg at købe et Bluetooth modul og tilkoble evt. Med en kontakt til at skifte mellem de to inputs.

Jeg overvejer også at sætte mig ind i at lave en batteri løsning med 18650 lithium batterier.
Jeg ser frem til at høre om i andre har fået noget ud af min løsning.

Mvh. Kasper Lidegaard.