Avatar billede webbe Nybegynder
29. september 2010 - 13:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg i dropdown giver bestemte valg i anden dropdown

Hej eksperter

Jeg er i gang med et lille biblioteks-system, hvor bøgerne er kategoriseret efter et hovedemne som kan vælges i en drop-down box.

Når man har valgt hovedemnet vil jeg gerne have det sådan at den drop-down box der indeholder underkategorier kun indeholder de underkategorier der er tilknyttet det valgte hovedemne, men jeg ved ikke lige hvordan det laves.

Min database er bygget op med de korrekte relationer mellem de 2 tabeller.
Avatar billede webbe Nybegynder
29. september 2010 - 13:59 #1
Vil lige tilføje at drop-down boxen til underkategorierne først skal blive aktiv når der er valgt hovedkategori!
Avatar billede ggxdg Nybegynder
29. september 2010 - 18:31 #2
Har ikke lige super meget styr på det endnu, så indtil der måske er nogen der kan komme med et eksempel, kan jeg sige at du skal have gang i noget AJAX

http://w3schools.com/ajax/default.asp
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 22:38 #3
Hvor mange hoved- hhv underkategorier er der ?
- spørger fordi det er MEGET lettere at lave, hvis du kan lægge alle data ud i browseren med det samme, i stedet for at skulle bede serveren om underkategórier for den valgte hopvedkategori...
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
29. september 2010 - 23:22 #4
inspreret af #2 lavede jeg lige denne.

her er et lille AJAX eks med nogle emner og nogle bøger, i drop-down boxe,

demo     http://olsensweb.dk/test/experten/spm/920022/920022.php
source     http://olsensweb.dk/test/experten/spm/920022/920022.zip
Avatar billede webbe Nybegynder
30. september 2010 - 08:24 #5
@ronols - dit forslag virker....tusind tak for hjælpen...smider du et svar?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. september 2010 - 09:59 #6
svar