Avatar billede flviberg Nybegynder
08. oktober 2010 - 08:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Autokorrektur til stort "I"

Anvender MS Office 2007 i engelsk version pga koncernsprog. Når jeg skriver en mail på dansk ændres bogtavet "i" til stort "I". Dette sker både i Word og Outlook. Det giver ikke mening at ændre de regionale indstillinger da de skal stå til engelsk og jeg kan ikke finde "flueben" eller andet der kan ændres i autokorrektur. Kan I hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2010 - 10:04 #1
Jeg har en dansk office 2007, men du kan sikkert selv oversætte:

Klik på "office-knappen" > vælg "word-indstillinger" i nederste, højre hjørne i dialogboksen > Korrektur > Indstillinger for autokorrektur. Under fanebladet "Autokorrektur" kan du fjerne fluebenet i "udskift teksten under skrivning". Ændringen kommer til at gælde alle indstillinger i listen nedenunder. Hvis du kun ønsker at ændre i>I lader du fluebenet være, scroller ned på listen og fjerner angivelsen af at i skal erstattes med I.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2010 - 13:57 #2
Hovsa - glemte lige stien i Outlook: Funktioner > Indstillinger > fanebladet Stavekontrol > Stavekontrol og Autokorrektur > Indstillinger for Autokorrektur. Herfra er det samme fremgangsmåde som i Word.
Avatar billede flviberg Nybegynder
08. oktober 2010 - 14:20 #3
Tak mortenvp - Det store "I" er nu væk og alt fungerer som jeg ønsker.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2010 - 15:10 #4
Det lyder godt - så burde du jo næsten godkende mit svar......
08. oktober 2010 - 19:23 #5
... tihi - velkendt 'problem'... Jeg oplever utallige - selv officielle - dokumenter/hjemmesider netop med nævnte I i stedet for i .

[i]Nede I fru Hansen's kælder... [i]
Avatar billede andersfrey Nybegynder
02. november 2011 - 13:34 #6
Jeg har samme problem, selvom i->I figurerer ikke på listen. Nogen der har andre gyldne tips?