Avatar billede Emma2010 Nybegynder
17. oktober 2010 - 15:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Outlook 2007

Hej

Jeg håber at i kan hjælpe med det her. Første gang jeg skriver her og ved ikke hvor jeg eller skal få hjælp.

Jeg har et problem med vores pc efter at manden har rodet med den pga. nyt pc spil:-). Han har trykket på systemgendannelsen, hvilket har gjort at nu kan vores outlook ikke oprette en ny konto, da den er væk. Den skriver til mig-  Handling lykkes ikke pga. en fejl i registeringsdatabasen eller installationen. Genstart Outlook og prøv igen. Hvis problem fortsætter, skal du geninstallere.

Jeg har geninstalleret Outlook 2007 og alligevel vil den ikke. Altså Outlook vil gerne åbne, men så heller ikke mere. Jeg kan ikke åbne Outlook-datafil og vælge .pst filerne. HVad kan jeg gøre for jeg vil jo gerne have alle mine under mapper og adresser igen.

Skriv endelig hvis i mangler oplysninger.

På forhånd tak

Emma
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. oktober 2010 - 17:48 #1
Du kan tilknytte datafiler til din eksisterende outlookprofil ved at gå i kontrolpanelet og vælge ikonet "Post".
Det burde kunne hjælpe dig til få din gamle pstfil tilbage.
/ptj_11
Avatar billede Emma2010 Nybegynder
24. oktober 2010 - 16:47 #2
Hej
Tak for det. Jeg har været på ferie derfor ikke svaret tilbage.

Endelig har jeg fået nogle mails tilbage, men mangler undermapper og kontaktpersonerne. Det er ligesom der mangler noget i den fil .pst

Kan jeg gøre andet?

Emma
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. oktober 2010 - 00:17 #3
Det kunne lyde som om, at I har haft en ekstra privatmappefil.
Hvis du går i menupunktet "Filer/Åbn/Outlook-Datafil, så vil jeg tro, at du kan se en ekstra datafil.
Prøv lige det i første omgang.
/ptj_11
Avatar billede Emma2010 Nybegynder
25. oktober 2010 - 13:57 #4
Du ved, vi laver mapper under indbakken, så der kan holdes lidt styr på mails. Jeg har gjort som du skriver og der er 3 filer som hedder Archive, outlook og outlook1. Har prøvet dem alle, men intet kommer frem.
Jeg får heller ikke alle mine gamle mails ind. De sidste mails der er kommet frem efter jeg fik outlook til at virker er, fra den dato, hvor manden lavede systemgendannelse. Fra før den dato kan jeg ikke få noget frem.

Vil det sige at alt er væk?

/Emma
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. oktober 2010 - 20:55 #5
Umiddelbart burde en systemgendannelse ikke slette dine datafiler, men jeg kan selvfølgelig ikke garantere noget.
Prøv at søge din maskine igennem for alle filer med efternavnet pst. Dette gør du ved at klikke på knappen "Start/Kør". Her skriver du "CMD".
Dette åbner en commandoprompt = et sort vindue med hvid teskt og en blinkende curser. Uanset hvad der står i billedet, som du ser, så skriver du "cd\".
Dette bringer dig ud til laveste punkt på din pc, = C:\>
Her skriver du nu følgende: "dir /s *.pst > C:\pst.txt". Dette skriver du uden anførselstegn og punktum, men med alle mellemrum.
Når der ikke sker mere i det sorte vindue, så lukker du vinduet, klikker på knappen "Start/Kør" og skriver følgende i linien "Kør":
"Wordpad C:\pst.txt" igen uden anførselstegn men med mellemrum.
Dette giver dig en tekst med noget i denne stil:

Disken i drev C har ikke noget navn.
Diskens serienummer er 2CAF-7272

Indhold af C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

31-07-2010  04:28          271.360 2009.pst
10-01-2010  19:13          271.360 PC10_Old.pst
08-08-2009  03:35        6.112.256 hotmail.pst
25-10-2010  20:05        10.683.392 Outlook.pst
25-10-2010  20:05        4.842.496 Private mapper(1).pst
              5 fil(er)      22.180.864 byte

Indhold af C:\Download

25-10-2010  20:41    1.527.792.640 Outlook.pst
              1 fil(er)    1.527.792.640 byte

    Antal filer i alt:
              6 fil(er)    1.549.973.504 byte
              0 mappe(r)  3.182.694.400 byte ledig
Denne tekst kopierer du herop, så kan vi se, om der gemmer sig en pst-fil, et eller andet sted på din harddisk.
/ptj_11
Avatar billede Emma2010 Nybegynder
25. oktober 2010 - 21:48 #6
Hold da lige op, hvor jeg næsten ikke turde gøre alt det. Men her er hvad den kom frem med. Det er altså virkeligt super at du vil hjælpe ;o) Maskinen er gammel5 år og bør skifes, men kan sikkert lige klare lidt endnu.

Disken i drev C er HP_PAVILION
Diskens serienummer er 2428-29A4

Indhold af C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

13-10-2010  11:06          271.360 archive.pst
13-10-2010  11:06      621.691.904 Outlook.pst
              2 fil(er)      621.963.264 byte

Indhold af C:\Documents and Settings\HP_Ejer.DIT-B8449E21E84\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

25-10-2010  18:52          271.360 archive.pst
24-10-2010  17:08          271.360 Outlook.pst
25-10-2010  21:33        12.461.056 Outlook1.pst
              3 fil(er)      13.003.776 byte

    Antal filer i alt:
              5 fil(er)      634.967.040 byte
              0 mappe(r)  21.484.580.864 byte ledig
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. oktober 2010 - 22:42 #7
Som du kan se, så er der flere pst-filer på jeres maskine.
Spørgsmålet er derfor, hvilke filer benytter I i dag, i jeres outlook profil?
Klik på knappen "Start/Indstillinger/Kontrolpanel".
Her vælger du ikonet "Post/knappen "Datafiler"".
Her kan du udvide tekstfeltet, så du kan se hele teksten ved at dobbeltklikke på mellemrummet mellem de 2 grå klodser "Filnavn|Kommentar" i toppen af vinduet.
Nu kan du se, hvilke filer I benytter, og det giver så automatisk en ledetråd til, hvilke filer I skal importere, for at få jeres gamle mails tilbage.
Prøv dette, og lad os høre om resultatet.
Og bare rolig, der er intet farligt i sidste indlægs anvisninger.
Første del laver en søgning på hele computeren, somskrives til en tekstfil, og sidste del åbner bare den færdige fil.
! En bog er kun noget værd, hvis man læser den! forstået sådan, at hvis man laver en tekstfil, så har man mest glæde af den, hvis man åbner den, og læser indholdet.
/ptj_11
Avatar billede Emma2010 Nybegynder
26. oktober 2010 - 21:06 #8
Jeg er ikke sikker på lige, hvordan vi gør det, men jeg fik i filer,
åben,
import og eksport,
importer fra et andet program eller anden fil,
valgte privatmappefil (.pst),
indsatte stien til import,

Så fik jeg beskeden (Denne privatmappefil (.pst) bruges allerede i den aktuelle profil).

Kan den være blevet overskrevet?
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. oktober 2010 - 22:51 #9
Når du følger min anvisning i indlæg #7, så ser du, at du anvender en af disse filer i din outlookprofil, placeret på en af de 2 placeringer:

ENTEN
Indhold af C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

ELLER
Indhold af C:\Documents and Settings\HP_Ejer.DIT-B8449E21E84\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

Når du har fundet ud af, hvilken fil, der er anvendt, så skal du tilknytte filen fra den anden placering.
Det du skriver i indlæg #8 tyder på, at du forsøger at tilknytte den samme fil, som du allerede anvender.

Du skal altså udpege stien til den anden fil, og tilknytte den, eller importere indholdet fra den.
For at kunne klikke dig frem til den rigtige sti, så skal du starte med at sætte windows til at vise skjulte filer og mapper.
Dette gør du ved at dobbeltklikke på denne computer, gå i menupunktet "Funktioner/Mappeindstillinger" /fanebladet "Vis" og sætte en markering ud for "Vis skjulte filer og mapper".
/ptj_11