Avatar billede kedden Praktikant
08. november 2010 - 21:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lav dirs udfra filers dato attribut

Har en lang liste med videofiler

Jeg vil gerne læse dato attributten på alle filerne og oprette et dir for hver unik dato ( gerne bare på månedsbasis ala YYYY-MM )

Har søgt lidt online og fundet et batch script der laver et dir udfra dags dato -

for /F "tokens=1-4 delims=/- " %%A in ('date/T') do set var= %%C-%%B-%%A
md %var%

Jeg er rimeligt blank ifht scripting/progammering det var bare lige det eneste jeg kunne google mig frem til :)

Any ideas?
Avatar billede tjens Nybegynder
08. november 2010 - 22:51 #1
Du skal kigge på FileSystemObject: http://www.google.dk/search?&q=vbscript+filesystemobject

Du kan udvide søgningen med file date og create folder og finde masser af relevante eksempler.
Avatar billede kedden Praktikant
09. november 2010 - 10:30 #2
Har siddet og kigget lidt rundt på filesystem object men der er sgu lang vej hjem - når man ikk har styr på basal syntax i vb.
Er der ikk nogen der kan hjælpe lidt mere?

-Altå loope igennem filerne i et dir1

-For hver fil læse "date of creation" og gemme denne dato i et array hvis datoen er unik

- loope gennem dato-arrayet og lave nye "dato dirs" i dir2

loope gennem filerne i dir1 for hver dato i datoarray og hvis fil.dato==dato.array[n] så kopier fil til datodir'et.

Ka sikkert gøres meget smartere

Håber en eller anden finder tid til noob'en her :)
Avatar billede tjens Nybegynder
09. november 2010 - 23:53 #3
#2 Du har lagt spørgsmålet under "Programmering", så derfor troede jeg at du ville lære det.  ;-)
Eksperten har også en kategori "Opgaver" hvis man gerne vil have andre til at lave det.

Nå, men nu har jeg tastet i 3 timer, og har fået banket et script sammen.
Gem følgende i en fil, der ender på .HTA på din pc:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<html  xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<hta:application id="oHTA"  applicationname="MyHTA">
<head>
<title>File Search</title>
<style type="text/css">
    body                    {background-color: white; font-family : sans-serif;}
</style>
<script  type="text/javascript">

var oFSO = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
var CANCEL;
var searchWords;
var searchWordCount;
var subDirArray = [];
var count;
var fcount;
var found;
var ResultTable;

function StartSearch() {
    ResultTable=document.getElementById("resultTable");
    while ( ResultTable.hasChildNodes() ) ResultTable.removeChild(ResultTable.lastChild);
    CANCEL = false;
    document.getElementById("startButton").disabled = true;
    document.body.style.cursor = "wait";
    searchWords = document.frmSearch.name.value.split(',');
    searchWordCount = searchWords.length;
    for (var i=0; i < searchWordCount; i++) {
        searchWords[i] = searchWords[i].replace(/ /g,'');
    }
    subDirArray = [];
    subDirArray[0] = document.frmSearch.infolder.value;
    count = 0;
    fcount = 0;
    found = 0;
    SearchFolder();
}

function  SearchFolder() {
        if (count == subDirArray.length ||  CANCEL) {
                document.getElementById("statusDiv").firstChild.nodeValue = ' ' + found + ' files found. ' + fcount + ' files searched in ' + count + ' directories.';
                document.getElementById("startButton").disabled = false;
                document.body.style.cursor = "";
                return;
        }

        document.getElementById("statusDiv").firstChild.nodeValue = subDirArray[count];
        var objDir = oFSO.GetFolder(subDirArray[count]);
        aFolders = new Enumerator(objDir.SubFolders);
        for (var i=0;!aFolders.atEnd();aFolders.moveNext()) {
                subDirArray[ subDirArray.length ] = aFolders.item().Path;
        }

        aFiles = new Enumerator(objDir.Files);
        for (var i=0;!aFiles.atEnd();aFiles.moveNext()) {
            SearchFile( aFiles.item() );
        }
        count++;
        setTimeout( 'SearchFolder()', 1 );
}

function SearchFile( file ) {
    fcount++;
    for (var i=0; i < searchWordCount; i++) {
        if  (file.Name.indexOf( searchWords[i] )  > -1 ) {
            found++;
            var link = document.createElement("a");
            var row = document.createElement("tr");
            var cell1 = document.createElement("td");
            var cell2 = document.createElement("td");
            var fileDate = new Date(file.DateCreated );
            var MM = (fileDate.getMonth() + 1).toString();
            if (MM.length < 2) MM = '0' + MM;
            link.href = file.Path;
            link.title = file.Path;
            link.appendChild( document.createTextNode( file.Name + ' ') );
            cell1.appendChild( link );
            cell2.appendChild( document.createTextNode( ' ' + document.frmSearch.outfolder.value + '\\' + fileDate.getFullYear() + '_' + MM ) );
            row.appendChild( cell1 );
            row.appendChild( cell2);
            document.getElementById( "resultTable" ).appendChild( row );

            return;
        }

function moveFiles(mType) {
    document.body.style.cursor = "wait";
    document.getElementById("startButton").disabled = true;
    setTimeout("doMoveFiles('" + mType + "')", 5);
}

function doMoveFiles(mType) {
    var fileTRs = document.getElementById("resultTable").getElementsByTagName("TR");
    for (var i = 0; i < fileTRs.length && CANCEL == false; i++) {
        var nextFile = oFSO.getFile(fileTRs[i].getElementsByTagName("A")[0].href);
        var toFolderName = fileTRs[i].getElementsByTagName("TD")[1].firstChild.nodeValue.replace(/\\/g, "/").replace(/ /g, "");
        var toFolder = oFSO.GetFolder(document.frmSearch.outfolder.value);
        //alert("#" + toFolderName + "#\n" + oFSO.folderExists(toFolderName));
        if (!oFSO.folderExists(toFolderName)) {
            oFSO.CreateFolder(toFolderName);
        }
        if (mType == "MOVE") {
            nextFile.move(toFolderName + '/' + nextFile.Name);
        }
        if (mType == "COPY") {
            nextFile.copy(toFolderName + '/' + nextFile.Name);
        }
    document.getElementById("startButton").disabled = false;
    document.body.style.cursor = "";
}

</script>
</head>
<body>
    <form name="frmSearch">
        <table>
            <thead><tr>
                <th>File types</th>
                <th>From Folder</th>
                <th>To Folder</th>
            </tr></thead><tbody><tr>
                <td><input type="text" name="name" value=".wmv, .mov, .mp4" size="30" title="List of search texts" ></td>
                <td><input type="text" name="infolder" value="C:\VideoUploads" size="40" title="Folder to search" ></td>
                <td><input type="text" name="outfolder" value="C:\VideoArchive" size="40" title="Folder to search" ></td>
            </tr><tr>
                <td></td>
                <td><input type="button" id="startButton" value="Search Folder" onclick="StartSearch();"></td>
                <td><input type="button" value="Cancel" onclick="CANCEL=true;"></td>
            </tr></tbody>
        </table>
    </form>
    <div id="statusDiv"> </div>
    <div id="buttonsDiv">
        <input type="button" value="Move" onclick="moveFiles('MOVE')" >
        <input type="button" value="Copy" onclick="moveFiles('COPY')" >
    </div>
    <p>
        <table border="0">
            <thead><tr><th>File</th><th>To Folder</th></tr></thead>
            <tbody  id="resultTable"></tbody>
        </table>

    </p>
</body>
</html>
Håber det kan bruges ;-)
Avatar billede kedden Praktikant
10. november 2010 - 10:52 #4
Hej og mega mange tak for hjælpen - får en lille scriptfejl når jeg prøver at trykker search folder - har prøvet

se http://www.cadmagic.dk/error.JPG

kan du få det til at køre hos dig?
Avatar billede tjens Nybegynder
10. november 2010 - 14:00 #5
Fejlen skyldes at der er et "blanke-tegn" der er forsvundet under opload til eksperten.

Find linien
<div id="statusDiv"> </div>
nær bunden, og ret den til
<div id="statusDiv">&bnsp;</div>

Filtyper og  fra/til-folder kan du rette i, nogen få linier over dette, så der står dine egne værdier hver gang den starter.
Avatar billede kedden Praktikant
10. november 2010 - 14:49 #6
Tjens du er et geni - det spiller for vildt!
KæmpeStor tak herfra - det er meget bedre end jeg havde troet!